Έβαζαν φωτιά σε σχολεία επειδή δεν τους προσέλαβαν για διευθυντές

Έβαζαν φωτιά σε σχολεία επειδή δεν τους προσέλαβαν για διευθυντές

Στο πιο πρόσφατο περιστατικό, σε ένα οικοτροφείο θηλέων, κάηκαν ζωντανές εννιά μαθήτριες

Μπαράζ εμπρησμών σε σχολεία και οικοτροφεία, με την πιο πρόσφατη επίθεση, αυτή σε ένα οικοτροφείο θηλέων, στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, κατά την οποία κάηκαν ζωντανές εννέα μαθήτριες.

Οι απίστευτες επιθέσεις κρύβουν από πίσω πολιτικά και οικονομικά κίνητρα, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας της Κένυας, όπου σημειώθηκαν οι επιθέσεις.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου της χώρας, συνολικά έγιναν εμπρησμοί και απόπειρες εμπρησμών σε 120 σχολεία όλης της χώρας. Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνα Καναδής καθηγήτριας πανεπιστημίου, σχεδόν καμία από τις υποθέσεις δεν έχει προχωρήσει δικαστικά.

Πίσω από τους εμπρησμούς βρίσκονται, σύμφωνα με τις κενυατικές αρχές, διαμάχες για τον διορισμό προσωπικού σε σχολεία όπου οι ανώτερες θέσεις έχουν οικονομικά οφέλη.

Ο υπ. Παιδείας της Κένυας, Φρεντ Ματιάνγκι είπε πως υπήρξε σειρά εμπρησμών σε σχολεία σε όλη τη χώρα, περιλαμβανομένης της παραλιακής πόλης Μομπάσα και της πόλης Κισούμου στη δυτική Κένυα, με κίνητρα εκδικητικά. «Μερικές από τις πυρκαγιές που αντιμετωπίσαμε προηγουμένως είχαν σχέση με αυτό, την πολιτικοποίηση της διεύθυνσης των σχολείων, την πολιτικοποίηση της ευθύνης στον εκπαιδευτικό τομέα. Δεν είναι σωστό», είπε σε συνέντευξη Τύπου που μεταδόθηκε τηλεοπτικά. «Δεν μπορούμε να επιλύσουμε μία διένεξη για τη διεύθυνση του σχολείου καίγοντας ένα σχολείο».

Η Κένυα είναι η μεγαλύτερη οικονομία της ανατολικής Αφρικής, αλλά η ανεργία είναι υψηλή και η διαφθορά διαδεδομένη, με αποτέλεσμα να καθίσταται δύσκολη η ζωή για πολλούς ανθρώπους.
Η ανάληψη του ελέγχου του σχολείου σημαίνει όχι μόνο έναν μισθό από το δημόσιο αλλά και μια ευκαιρία να κερδίσει κάποιος επιπλέον χρήματα από μαθητές και γονείς για δίδακτρα ή άλλα έξοδα.

Όμως υπεύθυνοι για πολλές πυρκαγιές είναι και μαθητές που διαμαρτύρονται για την αυστηρή πειθαρχία, το χαμηλό επίπεδο διδασκαλίας και τη διαφθορά, σύμφωνα με την Καναδή Ελίζαμπεθ Κούπερ, επίκουρη καθηγήτρια Διεθνών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Σάιμον Φρέιζερ. «Η ζωή στο οικοτροφείο βιώνεται συχνά από τους μαθητές ως εξαιρετικά αυστηρή και αυταρχική», είχε γράψει σε άρθρο της πέρυσι.

Οι μαθητές από τους οποίους πήρε συνέντευξη παραπονέθηκαν για την κακή ποιότητα του φαγητού, την ανεπάρκεια του διδακτικού υλικού, τους αυστηρούς δασκάλους και το μάνατζμεντ που αγνοεί τις ανησυχίες τους. Πολλοί συνέκριναν τα σχολεία τους με φυλακή.
«Η καταστροφή των κοιτώνων τους σημαίνει ότι θα σταλούν στα σπίτια τους και θα έχουν μια ανάπαυλα από τον εντατικό τρόπο ζωής στα οικοτροφεία», γράφει. «Μπορούμε βάσιμα να περιμένουμε περισσότερες φωτιές του χρόνου».