Αεροπορική τραγωδία στην Ουάσιγκτον: Ηχητικό ντοκουμέντο – Οι δραματικές συνομιλίες μεταξύ των ελεγκτών και του πληρώματος του ελικοπτέρου

Αεροπορική τραγωδία στην Ουάσιγκτον: Ηχητικό ντοκουμέντο – Οι δραματικές συνομιλίες μεταξύ των ελεγκτών και του πληρώματος του ελικοπτέρου

Η ηχογράφηση του ενάμιση λεπτού που καταγράφηκε τις στιγμές πριν και μετά το φρικτό δυστύχημα

Ηχητικό ντοκουμέντο καταγράφει τη στιγμή που ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας ούρλιαζε καθώς το ελικόπτερο Black Hawk και το επιβατικό τζετ της American Airlines συνετρίβη πάνω από την Ουάσιγκτον.

Ειδικότερα, το ηχητικό ντοκουμέντο από τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας (ATC) των στιγμών πριν από τη σύγκρουση έχει διαρρεύσει, αποκαλύπτοντας τρομακτικές συνομιλίες μεταξύ των ελεγκτών και του πληρώματος του ελικοπτέρου. Λίγο πριν από τη σύγκρουση, ένας ελεγκτής ζήτησε από το πλήρωμα του ελικοπτέρου αν είχαν οπτική επαφή με το αεροσκάφος της American Airlines και τους έδωσε εντολή να περάσουν πίσω από αυτό. Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, ακούγεται μια τρομακτική ανάσα καθώς τα δύο αεροσκάφη συγκρούονται στον αέρα και πέφτουν στον ποταμό Ποτόμακ.

 

Οι χειριστές ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (ATC) καθοδηγούσαν το «μοιραίο» ελικόπτερο Black Hawk Sikorsky H-60 ​​- με την ένδειξη PAT 25 - να περάσει πίσω από το αεροπλάνο λίγα δευτερόλεπτα πριν συμβεί το θανατηφόρο δυστύχημα.

«PAT 2-5 έχετε το CRJ στον ορίζοντα;» είπε ένας ελεγκτής, σύμφωνα με μια ηχητική καταγραφή της τελικής επικοινωνίας μεταξύ του ATC και των τριών μελών του πληρώματος του ελικοπτέρου.

Η ηχογράφηση του ενάμιση λεπτού που καταγράφηκε τις στιγμές πριν και μετά το φρικτό δυστύχημα, προέκυψε στον απόηχο της τραγωδίας.

Στο βάθος ακούγεται μία φωνή να λέει: «Ω Θεέ μου!».

Αμέσως μετά τη σύγκρουση, ο πύργος ειδοποίησε άλλους πιλότους για την τρομακτική συντριβή και ανακατεύθυνε αεροπλάνα που πλησίαζαν τον διάδρομο προσγείωσης 33 στο Εθνικό Αεροδρόμιο της Ουάσιγκτον Ρόναλντ Ρέιγκαν για να περιπλανηθούν.

Σύμφωνα με το CNN, ο ελεγκτής είπε: «Δεν ξέρω αν καταλάβατε νωρίτερα τι συνέβη, αλλά υπήρξε μια σύγκρουση στο τέλος της προσέγγισης 3-3. Θα διακόψουμε τις λειτουργίες για αόριστο χρονικό διάστημα εάν θέλετε να επιστρέψετε στην πύλη».

Βετεράνος ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας, με πάνω από 23 χρόνια εμπειρίας, αποκάλυψε το «λάθος» που έκαναν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας πριν από την αεροπορική τραγωδία.

Ο βετεράνος ελεγκτής, ο οποίος έχει εργαστεί σε έξι διαφορετικά αεροδρόμια σε όλη τη χώρα, είπε στην Daily Mail, ότι αν αυτές οι εντολές ήταν η πρώτη αναφορά του Black Hawk στο αεροπλάνο, οι οδηγίες ήταν ασαφείς.

«Θα ήταν πολύ διφορούμενο ως προς: "Εντάξει, ποιο αεροπλάνο; Λοιπόν, πού κοιτάζω;"» είπε.

«Όποτε δίνετε οδηγίες σε ανθρώπους, χρησιμοποιούμε τους 12 πόντους ενός ρολογιού. Ας πούμε ότι η 12 η ώρα είναι βόρεια. Αν πω "κοίτα στις εννιά σου" αυτό θα σήμαινε να κοιτάξεις αριστερά ή δυτικά».

Σημείωσε ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας έχουν τεράστια ευθύνη να παρέχουν ακριβείς και λεπτομερείς πληροφορίες στους πιλότους.

Η έρευνα είναι σε πλήρη εξέλιξη για να προσδιοριστεί η αιτία της σύγκρουσης, με τις αρχές να δηλώνουν ότι θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί. Προκαταρκτική αναφορά της FAA αποκαλύπτει αποτυχίες στον συντονισμό των καθηκόντων του ATC. Ένας ελεγκτής είχε αναφερθεί ότι είχε αποχωρήσει νωρίτερα από τη θέση του, ενώ η FAA έχει επικριθεί και για ανεπαρκή προσωπικό κατά τη διάρκεια του περιστατικού.

Το ατύχημα έχει προκαλέσει πολιτική αντιπαράθεση, με τον πρώην Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ να υποστηρίζει ότι οι πρωτοβουλίες για τη διαφορετικότητα και την ένταξη ενδέχεται να έχουν επηρεάσει την πρόσληψη εξειδικευμένων στελεχών στη FAA. Η δήλωση αυτή προκάλεσε αντιδράσεις από τους Δημοκρατικούς, οι οποίοι υπερασπίστηκαν τη στοχευμένη εστίαση της υπηρεσίας στη διαφορετικότητα.

Πρώτες αναφορές δείχνουν ότι το στρατιωτικό ελικόπτερο Black Hawk, το οποίο μετέφερε τρεις στρατιώτες, ενδέχεται να είχε αποκλίνει από την εγκεκριμένη πορεία πτήσης του. Επιπλέον, η διάταξη του προσωπικού στο αεροδρόμιο κατά τη διάρκεια του περιστατικού έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση, καθώς ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας χειριζόταν τόσο την κυκλοφορία των ελικοπτέρων όσο και των αεροπλάνων, ενώ συνήθως αυτά τα καθήκοντα αναλαμβάνονται από δύο ελεγκτές κατά τις πιο πολυσύχναστες ώρες.

Η επιχείρηση ανεύρεσης και διάσωσης συνεχίζεται, με πάνω από 40 σορούς να έχουν ανασυρθεί από τον ποταμό Ποτόμακ. Οι αρχές δεν έχουν ακόμα προσδιορίσει την πλήρη αιτία της σύγκρουσης, αλλά το περιστατικό αντιμετωπίζεται ως μεγάλη αποτυχία των πρωτοκόλλων ασφαλείας στην αεροπορία.