Οι τρεις συμβουλές για να γίνεις καλύτερος εργαζόμενος
Μέσα από μια δεκαετία διδασκαλίας και έρευνας στο Χάρβαρντ, η Heidi K. Gardner, ανακάλυψε μια σημαντική δεξιότητα που συχνά παραβλέπεται. Όπως λέει, πρόκειται για την ικανότητα να κατανοεί κανείς πώς να συνεργάζεται με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας.
Μάλιστα, όπως λέει η ίδια στο CNBC, όσοι καταλαβαίνουν πώς να συνεργάζονται μέσα σε μια ομάδα έχουν σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι εκείνων που δεν το κάνουν.
Και όμως, αυτό που συνήθως ψάχνουν οι υπεύθυνοι προσλήψεων είναι κάτι άλλο. Στις προσλήψεις, οι έξυπνοι υποψήφιοι είναι κατά κανόνα ιδιαίτερα επιθυμητοί. Παρέχουν αποτελέσματα υψηλότερης ποιότητας, ανεβαίνουν γρηγορότερα στην ιεραρχία, τραβάνε την προσοχή των ανώτερων στελεχών και έχουν περισσότερους ικανοποιημένους πελάτες.
Από την άλλη, η δεξιότητα της συνεργασίας είναι εκπληκτικά σπάνια, ειδικά στον αντρικό πληθυσμό.
Μια μελέτη της McKinsey του 2021 διαπίστωσε ότι οι γυναίκες ηγέτες, σε σύγκριση με τους άνδρες στις ίδιες θέσεις, είχαν περίπου διπλάσιες πιθανότητες να αφιερώσουν σημαντικό χρόνο σε συλλογικές δράσεις που δεν αφορούσαν επίσημα τη δουλειά τους.
Με γνώμονα όσα έχουν αναφερθεί, δείτε πώς να είστε εξαιρετικοί συνεργάτες:
1. Να ηγείστε χωρίς αποκλεισμούς
Είτε είναι κανείς επικεφαλής του έργου στο οποίο δουλεύει η ομάδα, είτε όχι, μπορεί να συμβάλλει, έτσι ώστε να συγκεντρώσει διαφορετικούς ανθρώπους. Η νοοτροπία που έχει πάντα η Gardner είναι: «Αυτό το άτομο σκέφτεται διαφορετικά από εμένα. Ξέρει κάτι που εγώ δεν ξέρω και μπορώ να μάθω πολλά από εκείνο».
Οι άνθρωποι σε μία ομάδα δεν θα πρέπει απλώς να έχουν διαφορετικούς τομείς γνώσης. Θα πρέπει επίσης να αντιπροσωπεύουν διαφορετικά επαγγελματικά υπόβαθρα, ηλικίες και εμπειρίες ζωής.
2. Δείξτε εκτίμηση και αναγνώριση
Μια πρωτοποριακή μελέτη από τον καθηγητή του Harvard Business School, Boris Groysberg, διαπίστωσε ότι οι εργαζόμενοι, ειδικά οι άνδρες, συχνά θεωρούν δεδομένους τους συναδέλφους τους. Κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων για δουλειά, διαπιστώθηκε ότι, επειδή δεν καταλάβαιναν πόση υποστήριξη λάμβαναν από εκείνους, πίστευαν ότι ήταν πιο ανεξάρτητοι από ό,τι στην πραγματικότητα.
Η νοοτροπία του «να είμαι πρώτος» είναι συχνά αποθαρρυντική και απογοητευτική για την πρόσληψη διευθυντών, τονίζει η καθηγήτρια.
3. Ζητήστε βοήθεια
Εάν κάποιος είναι υπεύθυνος για μία εβδομαδιαία παρουσίαση ίσως αυτό υποδηλώνει ότι η γνώμη του είναι και η πιο πολύτιμη πάνω σε αυτό το αντικείμενο. Ωστόσο αν απευθυνθεί σε ειδικούς από άλλα τμήματα για πληροφορίες, τα δεδομένα πιθανότατα θα είναι πιο συναρπαστικά.
Είναι πολύ σημαντικό επίσης, να αναφερθούν τα ονόματα όσων συνέβαλαν καθώς και η πείρα τους, γεγονός που θα δώσει στην παρουσίαση μεγαλύτερη αξιοπιστία.