Τι λέει το Χάρβαρντ
Αν θέλεις να ασκείς επιρροή στην καθημερινότητα και να παίρνεις πάντα αυτό που θέλεις, μια λέξη είναι το «κλειδί».
Σύμφωνα με τους επιστήμονες η λέξη "επειδή" έχει τέτοια δυναμική, καθώς μετράει τόσο ακριβώς μιας και δίνεις επιχειρήματα στον άλλον και αυτό φαίνεται πως έχει τη μεγαλύτερη σημασία.
Η μελέτη που δείχνει πόσο ισχυρή είναι η συγκεκριμένη λέξη, είχε γίνει από την κοινωνική ψυχολόγο του Harvard, Ellen Langer και την ομάδα της το 1977. Αυτό που ήθελε να δει, ήταν με ποια λέξη οι συμμετέχοντες στο πείραμα θα άφηναν κάποιον να πάρει τη σειρά τους σε μια μεγάλη ουρά για να βγάλουν φωτοτυπίες. Το 60% δέχτηκε να δώσει τη θέση του σε κάποιον άγνωστο, ο οποίος χρησιμοποιούσε στον λόγο του επιχειρήματα, ξεκινώντας με τη λέξη «επειδή». Όσοι είπαν ότι έπρεπε να προχωρήσουν «επειδή βιάζονταν», φαίνεται πως κέρδιζαν μια θέση πιο κοντά στον στόχο τους.
Φυσικά, καμία λέξη δεν είναι μαγική, ούτε μπορεί να είναι αποτελεσματική σε κάθε περίπτωση αλλά η συγκεκριμένη αποτελεί σύμφωνα με τους ερευνητές, ένα καλό επικοινωνιακό εργαλείο για να παίρνεις (πάντα) αυτό που θες.
Αν θες γενικά να πείθεις τους άλλους, ο πρώτος τρόπος σε καλεί να «δεις» μέσα από τα μάτια των άλλων, κατανοώντας τις συναισθηματικές τους αντιδράσεις ενώ ο δεύτερος (και πιο εύκολος) τρόπος είναι να γνωρίζεις πώς θα θέσεις κάτι (ή όχι) προκειμένου να προκαλέσεις συναισθηματικές αντιδράσεις, ακόμη κι όταν δεν υπάρχει καθόλου ο χρόνος γι' αυτό.
Η χρήση ή η αποφυγή συγκεκριμένων λέξεων είναι ο πιο εύκολος δρόμος καθώς αυτό δείχνει ότι έχεις αναπτύξει τη συναισθηματική σου νοημοσύνη σε τέτοιο βαθμό που μπορείς να εμπνεύσεις και τους άλλους. «Ευχαριστώ για την κατανόηση», «Συγγνώμη, μπορείς να μου πεις κι άλλα;».
Αυτές είναι δύο φράσεις για παράδειγμα, που δείχνουν σεβασμό και εκφράζουν ευγνωμοσύνη απέναντι στους άλλους, έχοντας τεράστια δύναμη πίσω από το περιεχόμενό τους. Προκαλούν θετικές αντιδράσεις και αποφέρουν το αποτέλεσμα, στο οποίο στοχεύεις, επιτυγχάνοντας παράλληλα κάθε στόχο.