Το συγκεκριμένο είναι μία πολύ τροποποιημένη έκδοση του κλασικού επιβατικού αεροπλάνου της Boeing, που στοχεύει σε κυβερνήσεις και εταιρικούς πελάτες
Έχει πραγματοποιήσει μόλις 16 πτήσεις και έχει κλείσει μετά βίας 30 ώρες στον αέρα. Όμως ένα Boeing 747 αξίας 350 εκατ. δολαρίων που αγοράστηκε για να χρησιμοποιηθεί ως ιδιωτικό τζετ, πηγαίνει για σκραπ.
Το αεροπλάνο, που αρχικά προοριζόταν για ένα μέλος της βασιλικής οικογένειας της Σαουδικής Αραβίας, ήταν προσγειωμένο σχεδόν για 10 χρόνια στο αεροδρόμιο EuroAirport Basel Mulhouse Freiburg, στα σύνορα μεταξύ Γαλλίας, Ελβετίας και Γερμανίας.
Εκεί, περίμενε την διαμόρφωση του πολυτελούς εσωτερικού του, κάτι που ωστόσο δεν συνέβη ποτέ. Και αφότου απέτυχε να βρει νέο αγοραστή, το Boeing τελικά πέταξε στο Pinal Airpark της Αριζόνα, ένα «νεκροταφείο» αεροσκαφών, όπου παροπλισμένα αεροπλάνα «ξεγυμνώνονται» από όλα τα εξαρτήματά τους και αποθηκεύονται επ΄ άπειρο.
Το συγκεκριμένο αεροπλάνο είναι ένα BBJ, ή «Boeing Business Jet», δηλαδή μία πολύ τροποποιημένη έκδοση του κλασικού επιβατικού αεροπλάνου της Boeing, που στοχεύει σε κυβερνήσεις και εταιρικούς πελάτες.
Το αεροσκάφος παραγγέλθηκε από την κυβέρνηση της Σαουδικής Αραβίας για να χρησιμοποιηθεί από τον πρίγκιπα διάδοχο Sultan bin Abdulaziz Al-Saud. Όμως ο πρίγκιπας πέθανε το 2011, μόλις λίγους μήνες πριν από την ημερομηνία που αυτό επρόκειτο να παραδοθεί.
Το Boeing πραγματοποίησε την πρώτη δοκιμαστική πτήση του τον Μάιο του 2012 και παραδόθηκε επίσημα τον Ιούνιο του ίδιου έτους.
Τα δεδομένα δείχνουν ότι τον Δεκέμβριο του 2012 πέταξε στη Βασιλεία, όπου εκτιμάται ότι θα γινόταν η διαμόρφωση του εσωτερικού του, καθώς αυτά τα αεροπλάνα τυπικά παραδίδονται κενά.
Όμως αυτό δεν έγινε ποτέ και το αεροπλάνο απλά έμεινε προσγειωμένο εκεί για 10 χρόνια.
Το 2017 βγήκε προς πώληση στα 95 εκατ. δολάρια, την ώρα που η αρχική τιμή καταλόγου του διαμορφώνεται περίπου στα 350 εκατ. δολάρια. Ήταν ακόμα άδειο και διαφημιζόταν ως «έτοιμο για μετατροπή», όμως ποτέ δεν βρέθηκε αγοραστής.
«Κανείς άλλος πέραν ενός αρχηγού κράτους από τη Σαουδική Αραβία δεν θα θέλει ένα εταιρικό τζετ με τέσσερις κινητήρες», εξηγεί στο CNN ο Richard Aboulafia, αναλυτής της AeroDynamic Advisory. «Δεν μπορείς να μετατρέψεις μόνο ένα αεροπλάνο σε cargo και κανείς δεν το θέλει για επιβατικό. Ως αποτέλεσμα, τα ανταλλακτικά του και ειδικά οι κινητήρες, αξίζουν πολύ περισσότερα από το αεροπλάνο».
Ένα μεγάλο εμπόδιο για την πώλησή του ήταν ότι η διαμόρφωση του εσωτερικού του αεροσκάφους θα κόστιζε από 30 έως και 50 εκατ. δολάρια.
Έτσι, αφότου έμεινε στα αζήτητα, το αεροπλάνο αγοράστηκε τελικά ξανά από την Boeing το 2022, με μια εταιρεία που ονομάζεται Aircraft Finance Germany να εμφανίζεται ως πωλητής.
Έτσι, το αεροπλάνο πέταξε στην Αριζόνα στις 15 Απριλίου του 2022, προσθέτοντας άλλες 10 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του.
Στο Pinal Airpark, όλα τα πολύτιμα εξαρτήματα του αεροπλάνου έχουν αφαιρεθεί και οι εργασίες αποσυναρμολόγησής του συνεχίζονται.
Και ενώ η διάρκεια ζωής ενός 747 είναι τυπικά 25 έως 30 χρόνια, αυτό αποσυναρμολογείται έπειτα από μόλις 10 χρόνια και έχοντας πετάξει ελάχιστα.