Τι ισχύει για την Ελλάδα
Ανακοίνωση συστήνοντας την προληπτική προσγείωση παγκοσμίως όλου του στόλου των 737 Max εξέδωσε η Boeing, ενώ τουλάχιστον πενήντα χώρες έχουν ήδη καθηλώσει τα αεροσκάφη αυτά ή έχουν απαγορεύσει την πτήση τους στον εναέριο χώρο τους.
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, επίσης, σημειώνεται πως δεν υφίσταται ελληνική αεροπορική εταιρεία, αδειοδοτημένη από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που να διαθέτει στον στόλο της αεροσκάφη των εν λόγω τύπων.
Εντωμεταξύ, σήμερα το πρωί, το μαύρο κουτί της μοιραίας πτήσης των Ethiopian Airlines αναμένεται να φτάσει στο Παρίσι για να εξεταστεί, με την ελπίδα να δοθούν απαντήσεις στις οικογένειες των θυμάτων, που θρηνούν για την τραγική απώλεια των οικείων τους.
Μετά το δυστύχημα στην Αιθιοπία, πολλές χώρες δεν περίμεναν την Boeing αλλά πήραν την κατάσταση στα χέρια τους. Μεταξύ άλλων, είναι οι χώρες του παρακάτω χάρτη, όπως τον έφτιαξε το CNN.
Μιλώντας στο news.gr, ο εμπειρογνώμονας της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων Ακριβός Τσολάκης τόνισε πως το συγκεκριμένο αεροσκάφος «δεν είναι για να πετάξει». «Η απαγόρευση πτήσης των αεροσκαφών των συγκεκριμένων τύπων γίνεται υπό την μορφή πρόληψης αλλά φαίνεται πως υπάρχει πρόβλημα. Υπάρχει η εξής περίεργη κατάσταση. Η Boeing λέει πως το αεροπλάνο είναι πλόιμο αλλά όμως προτίθεται να κάνει ορισμένες μεταβολές σε ορισμένα συστήματα. Εγώ δεν μπορώ να εννοήσω πως ένα αεροπλάνο είναι πλόιμο εφόσον υπόκειται σε επεμβάσεις που θα κάνει ο κατασκευαστής. Αυτή είναι η δική μου θέση. Αυτό το αεροπλάνο είναι πολύ καινούργιο.
Οι υποψίες είναι μεγάλες. Παλαιότερα αεροπλάνα έπεσαν και καθηλώθηκε ο τύπος τους μέχρι να βρεθεί η αιτία. Έχω την εντύπωση πως το αεροπλάνο αυτό, εγώ τουλάχιστον το θεωρώ εκτός ενεργείας, δεν είναι για να πετάξει και δεν είναι μόνο δική μου γνώμη είναι και της EASA, η Αρχή Ασφαλείας Πτήσεων της Ευρώπης το καθήλωσε» είπε χαρακτηριστικά.