Κατηγορείται ότι απέκρυψε στοιχεία της μισθολογικής του κατάστασης
Συνελήφθη ο πρόεδρος της Nissan Motor Κάρλος Γκοσν από τους εισαγγελείς του Τόκιο με την κατηγορία ότι απέκρυψε στοιχεία της μισθολογικής του κατάστασης, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας Yomiuri που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της.
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan ανακοίνωσε νωρίτερα ότι ο Γκοσν είχε χρησιμοποιήσει χρήματα για προσωπικούς λόγους και ότι ερευνά πιθανές παράτυπες πρακτικές του ιδίου και του εντεταλμένου διευθυντή Γκρέγκ Κέλι για πολλούς μήνες.
Ανακοίνωσε επίσης ότι το συμβούλιό της θα προτείνει να παυθεί άμεσα από τη θέση του προέδρου ο Γκοσν όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Κάρλος Γκοσν: «Cost killer» με υψηλό τίμημα
Στα 40 χρόνια πορείας του στην αυτοκινητοβιομηχανία, τα επαινετικά σχόλια που κέρδισε ο Κάρλος Γκοσν για τις επιχειρήσεις που κατάφερε να αναδιαρθρώσει συχνά συνοδεύονταν από επικρίσεις για τα χρήματα που έλαβε ως ανταμοιβή.
Στο τελευταίο επεισόδιο αναφορικά με τα οικονομικά του στοιχεία, η ιαπωνική Nissan Motor ανακοίνωσε σήμερα ότι σχεδιάζει να αποπέμψει τον Γκοσν από τη θέση του προέδρου της εταιρίας καθώς ισχυρίζεται ότι το υψηλόβαθμο στέλεχος, μεταξύ άλλων ύποπτων παρατυπιών, έκανε χρήση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρίας για προσωπικούς λόγους.
Το σκάνδαλο ξέσπασε μόλις πέντε μήνες αφότου ο 64χρονος επικεφαλής της συμμαχίας Renault-Nissan κέρδισε οριακά μια ψηφοφορία μεταξύ των μετόχων στη Renault για το πακέτο αποδοχών του για το 2017 ύψους 7,4 εκατ ευρώ.
Γεννημένος στη Βραζιλία, με καταγωγή από τον Λίβανο και γαλλική υπηκοότητα, ξεκίνησε την καριέρα του το 1978 στη βιομηχανία ελαστικών Michelin στη Γαλλία, ενώ το 1996 μετακινήθηκε στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault. Εκεί ανέλαβε να οδηγήσει την εταιρία σε ανάκαμψη, με τις επιδόσεις του να του εξασφαλίζουν το προσωνύμιο «Le Cost Killer» - Ο δολοφόνος του κόστους.
Αφού η Renault σφράγισε τη συμμαχία της με την Nissan το 1999, ο Γκοσν χρησιμοποίησε παρόμοιες μεθόδους για να αναγεννηθεί η προβληματική ιαπωνική εταιρία. Η προσπάθειά του είχε ως αποτέλεσμα να θεωρηθεί «σούπερ σταρ των επιχειρήσεων» στην Ιαπωνία, να έχει εκτεταμένη κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης ενώ εκδόθηκε ακόμα και κόμικ manga για τη ζωή του.
Την ώρα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες στη δυτική Ευρώπη και την Ιαπωνία αντιμετώπιζαν δυσκολίες, ο Γκοσν κυκλοφόρησε ένα φθηνό αυτοκίνητο λαϊκής κατανάλωσης στις αναδυόμενες αγορές και αγκάλιασε τα ηλεκτρικά οχήματα πριν από πολλούς άλλους.
Ποτέ δεν έκρυψε ότι πιστεύει πως υπάρχουν υπερβολικά πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο και πως πρέπει να συνεχιστεί η συγκέντρωση του κλάδου – το 2016 πρόσθεσε την ιαπωνική Mitsubishi Motors Corp στη συμμαχία.
Τους τελευταίους μήνες, ωστόσο, η προσοχή έχει στραφεί στο πώς μπορεί να αποπλοιηθεί η περίπλοκη δομή των αλληλοσυμμετοχών μεταξύ των εταίρων της συμμαχίας, προκειμένου να διασφαλιστεί η ευημερία της μετά την αποχώρηση του αρχιτέκτονά της.
Τον Μάρτιο, πηγές κοντά στο θέμα δήλωσαν στο Reuters ότι οι εταίροι της συμμαχίας συζητούν σχέδια για μια στενότερη συνεργασία στην οποία η Nissan θα αποκτήσει το μεγαλύτερο μέρος του ποσοστού 15% που κατέχει το γαλλικό Δημόσιο στη Renault.
Με ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης να μεταδίδουν σήμερα ότι ο Γκοσν συνελήφθη από εισαγγελείς στο Τόκιο, κατηγορούμενος ότι απέκρυψε στοιχεία για τη μισθολογική του κατάσταση, τα σχέδια της συμμαχίας για το μέλλον απλά έγινα πιο πιεστικά.