«Οι κανόνες του σχολείου είναι πολύ ξεκάθαροι, ενώ οι κανόνες της ζωής όχι και τόσο καθαροί»
Όλοι οι γονείς θέλουν τα παιδιά τους να πρωτεύουν στις ακαδημαϊκές τους υποχρεώσεις, υποθέτοντας πως έτσι θα έχουν περισσότερες ευκαιρίες να τα καταφέρουν στη ζωή. Μόνοι που η Erin Baker, συγγραφέας του βιβλίου «Barking Up The Wrong Tree», μας λέει πως ενώ η πρωτιά στο σχολικό περιβάλλον έχει προφανώς νόημα στα ακαδημαϊκά χρόνια, στον πραγματικό κόσμο λίγη σχέση έχει με την επιτυχία, τον πλούτο ή τη διασημότητα.
Και κάτι ακόμα, πως το να γίνεις εκατομμυριούχος ή δισεκατομμυριούχος δεν απαιτεί ζηλευτές ακαδημαϊκές περγαμηνές ούτε αριστείο στο πτυχίο, καθώς στη δική της έρευνα οι αμερικανοί εκατομμυριούχοι δεν είχαν παρά μέτριες ως ικανοποιητικές ακαδημαϊκές επιδόσεις!
Στο σχετικό τεστ των κολεγιακών επιδόσεων των ΗΠΑ, είτε μιλάμε για προπτυχιακά είτε για μεταπτυχιακά προγράμματα, το GPA, για παράδειγμα, ο μέσος όρος των εκατομμυριούχων είναι στο 2,9, σε ένα τεστ που κυμαίνεται από 1-4 (το 4 είναι το άριστα).
Η Arnold έκανε την έρευνά της στο Boston College και αναζήτησε συσχετίσεις μεταξύ επιπέδων επιτυχίας και βαθμού ακαδημαϊκών επιδόσεων. Και βρήκε πως οι αριστεύσαντες του πανεπιστημίου τα πάνε γενικότερα καλά στη ζωή, μόνο που δεν επιτυγχάνουν τις κορυφαίες επιδόσεις στον πραγματικό στίβο. Ούτε δισεκατομμυριούχοι γίνονται. Ούτε και είναι τελικά αυτοί που θα κυβερνήσουν τον κόσμο.
Κι αυτό γιατί, όπως καταλήγει η έρευνά της, το μόνο που σου μαθαίνει το σχολείο και σε επιβραβεύει γι’ αυτό είναι ο βαθμός συμμόρφωσής σου με τους κανόνες. Οι αριστεύσαντες, μας λέει, είναι τελικά αυτοί που θα υποστηρίξουν αύριο το σύστημα, που θα γίνουν αναπόσπαστο μέλος του συστήματος δηλαδή και όχι αυτοί που θα θελήσουν να το αλλάξουν ή ακόμα και να το ανατρέψουν.
Και λέει τελικά πως είναι αυτό το χαρακτηριστικό τους, πως δεν συμμορφώνονται με τις πειθαρχίες και τους κανόνες, που τους κάνει να διαπρέπουν μετά στη ζωή. «Οι κανόνες του σχολείου είναι πολύ ξεκάθαροι, ενώ οι κανόνες της ζωής όχι και τόσο καθαροί», επιμένει…