«Αν φέρεις το πακέτο πίσω, είσαι αθώος. Αν όχι, είσαι κλέφτης»
Σε ένα δαιμόνιο σχέδιο έχει καταλήξει η Amazon ώστε να σταματήσει το κύμα των κλοπών που προέρχονται από τους υπαλλήλους της.
Φυτεύει λοιπόν ψεύτικα πακέτα στα φορτηγά που κάνουν τις παραδόσεις της για να πιάνει τους οδηγούς που βάζουν χέρι στα προϊόντα.
Όπως εξομολογούνται άνθρωποι της Amazon που ξέρουν καλά τι λένε στο Business Insider, η εταιρία προσθέτει τα ψεύτικα αυτά πακέτα με τυχαίο τρόπο στα φορτηγά της, πακέτα που έχουν ψεύτικες διευθύνσεις και συχνά μάλιστα είναι ολότελα αδειανά.
«Μπορεί να βγάλουμε απλώς κάτι από την τσέπη μας και να το βάλουμε εκεί» ώστε να προστεθεί λίγο βάρος, λέει πρώην υπεύθυνος αποθήκης της Amazon, σημειώνοντας ωστόσο πως η εντολή για την πρακτική είχε προέλθει από τα γραφεία της Amazon στο Σιάτλ.
«Προορίζονται να είναι παγίδες, να ελέγξουν την ακεραιότητα του οδηγού», συνεχίζει. Η ίδια η Amazon επιβεβαίωσε το γεγονός απαντώντας στο δημοσίευμα: «Έλεγχοι και δομές ασφαλείας είναι μέρος των συνολικών προγραμμάτων ποιότητας και χορηγούνται με τυχαίο τρόπο».
Να και πώς γίνεται το τρικ. Κατά τη διάρκεια των παραδόσεων, οι οδηγοί της Amazon σκανάρουν τις ετικέτες κάθε δέματος που παραδίδουν. Όταν σκανάρουν λοιπόν την ψεύτικη ετικέτα στο πλαστό πακέτο, τότε θα εμφανιστεί το μήνυμα του λάθους. Όταν συμβεί αυτό, ο οδηγός μπορεί να καλέσει τον ανώτερό του για να συζητήσουν το πρόβλημα ή να κρατήσει το αδέσποτο δέμα στο όχημά του, επιστρέφοντάς το στην αποθήκη κατά το τέλος της βάρδιάς του.
Θεωρητικά, υποθέτει η Amazon, ο οδηγός θα μπορούσε να κλέψει το πακέτο, καθώς αυτό το λάθος μήνυμα σημαίνει πως το πακέτο δεν ανιχνεύεται στο σύστημα της εταιρίας. Αν χαθεί λοιπόν, κανείς δεν θα το αναζητήσει, μιας και για την Amazon δεν υπάρχει αυτό το δέμα.
«Αν φέρεις το πακέτο πίσω, είσαι αθώος. Αν όχι, είσαι κλέφτης», λέει χαρακτηριστικά ο Sid Shah, πρώην διευθυντής της DeliverOL, εταιρίας courier που παραδίδει πακέτα της Amazon.
Η Amazon, όπως και κάθε φίρμα λιανεμπορίου, αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα με τα χαμένα πακέτα. Στις ΗΠΑ το 2017, για παράδειγμα, ο κλάδος του λιανεμπορίου μέτρησε απώλειες της τάξης των 47 δισ. δολαρίων εξαιτίας κλοπής, απάτης ή λάθους, σύμφωνα με το National Retail Federation…