Η κυβέρνηση ήθελε να καθυστερήσει την καμπάνια τουλάχιστον έως το φθινόπωρο, για μετά την επίσκεψη του πάπα Φραγκίσκου
Η πρωτεύουσα της Λιθουανίας, Βίλνιους, ξεκίνησε σήμερα μια διαφημιστική εκστρατεία, με την οποία υπόσχεται «τουριστικούς οργασμούς» σε όσους το επισκεφθούν, ενώ παρουσιάζει την πόλη σαν το «σημείο G της Ευρώπης», μια καμπάνια που η κυβέρνηση ήθελε να καθυστερήσει τουλάχιστον έως το φθινόπωρο, για μετά την επίσκεψη του πάπα Φραγκίσκου.
Στις αφίσες πρωταγωνιστεί μια νεαρή γυναίκα, της οποίας διακρίνεται η πλούσια κόκκινη κόμη της και τα μάτια της. Αναριγεί, καθώς κρατάει σφικτά με το ένα της χέρι τον χάρτη της Ευρώπης, που μοιάζει σαν ένα ύφασμα όπου είναι ξαπλωμένη, και συγκεκριμένα την περιοχή όπου βρίσκεται η Λιθουανία. Το κείμενο στην αγγλική γλώσσα διαβεβαιώνει: «Κανείς δεν γνωρίζει πού βρίσκεται, όμως όταν το βρείτε, είναι εκπληκτικό». Κατόπιν προσθέτει με κεφαλαία γράμματα: «Βίλνιους, το σημείο G της Ευρώπης».
Οι υπεύθυνοι της τουριστικής εκστρατείας Go Vilnius εξηγούν, ότι απευθύνεται σε πρόσωπα ηλικίας 18-35 ετών.
Στο πλαίσιο της εκστρατείας προβλέπονται αφισοκολλήσεις στους δρόμους του Βερολίνου και του Λονδίνου ενώ η αφίσα αναμένεται να προωθηθεί και στα μεγαλύτερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Οι... καθολικές αντιδράσεις
Η πρωτοβουλία προκάλεσε αντιδράσεις. Ο πρόεδρος της διάσκεψης των καθολικών επισκόπων της Λιθουανίας, ο αρχιεπίσκοπος του Βίλνιους Γκιντάρας Γκρούσας, αποδοκίμασε τη διαφημιστική καμπάνια εκτιμώντας ότι «ενισχύει ενδεχομένως την εικόνα του Βίλνιους ως πόλης σεξουαλικού τουρισμού και ότι εκμεταλλεύεται τη γυναικεία σεξουαλικότητα».
Την ίδια ώρα και η κυβέρνηση της Λιθουανίας, μιας χώρας στην πλειονότητά της καθολικής, ζήτησε από τη δημοτική αρχή να αναστείλει την εκστρατεία έως την επίσκεψη του πάπα, στα τέλη Σεπτεμβρίου.
Ωστόσο, οι υπεύθυνοι απέρριψαν το αίτημα. «Όσοι έχουν εκνευριστεί το μόνο που κάνουν είναι να αποδεικνύουν ότι η εκστρατεία είναι επιτυχημένη, διότι μιλούν για εκείνη και πυροδοτούν τον δημόσιο διάλογο», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ένας από τους δημιουργούς, ο Γιούργκις Ραμανάουσκας. Η εκστρατεία θα διαρκέσει μία εβδομάδα στο Διαδίκτυο. Οι αφίσες στους δρόμους της Γερμανίας και της Βρετανίας θα παραμείνουν για μια εβδομάδα.