Καθημερινές είναι πλέον οι αιματηρές επιθέσεις θρησκευτικές βίας όπου σουνίτες και σιΐτες μουσουλμάνοι αλληλοσκοτώνονται σε βομβιστικές επιθέσεις και εν ψυχρώ εκτελέσεις.
Στο τελευταίο επεισόδιο, ένοπλος που επέβαινε σε μοτοσυκλέτα, άνοιξε πυρ και σκότωσε τρεις σουνίτες θρησκευτικούς ηγέτες στο Καράτσι.
Εχθές, τουλάχιστον 12 άνθρωποι σκοτώθηκαν στο Πακιστάν, σε διαφορετικά επεισόδια , καθώς η χώρα συγκλονίζεται από ένα κύμα πολιτικής και θρησκευτικής βίας, ενώ συνολικά 217 άτομα έχουν χάσει τη ζωή τους αυτό το μήνα, στις σύγκρουση μεταξύ της μειονότητας των σουνιτών και των κυβερνητικών σιϊτών.
Το ίδιο σκηνικού θρησκευτικού φανατισμού με τραγικά αποτελέσματα επικρατεί και στο Ιράκ όπου οι σουνίτες έχουν ξεσηκωθεί εναντίον του σιΐτη πρωθυπουργού Νούρι Αλ Μαλίκι, διεκδικώντας περισσότερες ελευθερίες. Ο κυβερνητικός στρατός συχνά ανοίγει πυρ εναντίον διαδηλωτών ενώ ένοπλες ομάδες σουνιτών απαντούν με επιθέσεις αυτοκτονίας.
Την ίδια ώρα, η Αλ Κάιντα κάλεσε σήμερα τους σουνίτες του Ιράκ να πάρουν τα όπλα εναντίον "των διεφθαρμένων και αδύναμων πολιτικών της σιϊτικής ηγεσίας" δυναμιτίζοντας έτσι τπο ήδη έκρυθμο κλίμα.
Με ηχητικό μήνυμα, το Ισλαμικό Κράτος του Ιράκ ενθαρρύνει την σουνιτική μειονότητα να πάρουν τα όπλα και να τους "γονατίσουν" (τους σιΐτες) καθώς δεν πρόκειται να αποκτήσουν αξιοπρέπεια "χωρίς αιματοχυσία" .
Η θρησκευτική βία στο Ιράκ πυροδοτήθηκε στις 20 Δεκεμβρίου όταν δολοφονήθηκαν από τον κυβερνητικό στρατό τουλάχιστον εννέα φρουροί του υπουργού Οικονομικών Rafa αλ-Essawi, κορυφαίου ηγέτη των Σουνιτών.
Σε μια σημαντική κλιμάκωση των εντάσεων, οκτώ σουνίτες διαδηλωτές σκοτώθηκαν από στρατιώτες την περασμένη εβδομάδα στη Φαλούτζα, δυτικά της Βαγδάτης, αρχίζοντας έτσι μια μακρά σειρά θανάτων διαδηλωτών από τις δυνάμεις ασφαλείας.
Μετά τον θάνατο του Μωάμεθ οι μουσουλμάνοι διχάστηκαν εξ αιτίας του ζητήματος της διαδοχής του. Η βασική αντίρρηση προήλθε από όσους πίστευαν ότι χαλίφης μπορεί να γίνει μόνο κάποιος άνθρωπος που κατάγεται από την οικογένεια του προφήτη. Οι υποστηριχτές αυτής της άποψης ονομάστηκαν σιΐτες, οι οποίοι θεωρούν τονγαμπρό του ΠροφήτηΜωάμεθ, ως διάδοχό του στην ηγεσία της μουσουλμανικής κοινότητας.
Οι υποστηρικτές της άλλης άποψης, οι σουνίτες δεν θεωρούν απαραίτητη προϋπόθεση για την διαδοχή την συγγένεια και αναγνωρίζουν ως νόμιμους διαδόχους του Μωάμεθ τους τρεις πρώτους μετά από εκείνον χαλίφηδες.