Κοινωνικές εκδηλώσεις αλλά και ραντεβού στα τυφλά με την υπογραφή ΚΚΚ…
Η είδηση ότι η Κομμουνιστική Νεολαία της Κίνας (CYL) υπόσχεται να βοηθήσει τους εργένηδες να βρουν το άλλο τους μισό έγινε αμέσως viral αυτή την εβδομάδα! Στον επίσημο λογαριασμό της Λαϊκής Ημερησίας στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης Weibo, η είδηση συγκέντρωσε περισσότερα από 47.000 σχόλια ενώ διαμοιράστηκε πάνω από 50.000 φορές.
Πολλοί ήταν αυτοί που εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους. «Υπολογίστε με και μένα, παρακαλώ! Είμαι 23». «Επιτέλους! Η χώρα μου ποτέ δεν με απογοητεύει!». «CYL, χρειάζομαι βοήθεια!».
Η CYL θα διοργανώσει κοινωνικές δραστηριότητες για άνδρες και γυναίκες που δεν έχουν συντρόφους, όπως λογοτεχνικές λέσχες και ραντεβού στα τυφλά, για να δώσει την ευκαιρία για γνωριμίες, σύμφωνα με το δελτίο τύπου της CYL. Μέχρι στιγμής, η CYL έχει οργανώσει 16 κοινωνικές συγκεντρώσεις, με τη συμμετοχή 1.700 ατόμων, όπου 208 εξ αυτών βρήκαν συντρόφους, σύμφωνα με τον επίσημο λογαριασμό στο WeChat του CYL.
Υπάρχουν, βέβαια, και αυτοί που εκφράζουν αμφιβολίες. Οι δραστηριότητες αυτές δεν θα λειτουργήσουν – θα ήταν πολύ άβολο, δήλωσε ο 28χρονος Τζανγκ Γιουανγκάν. «Ενώ οι προθέσεις τους είναι έντιμες, το να βγαίνεις ραντεβού είναι πολύ προσωπικό θέμα», δήλωσε.
Το 2013 υπήρχαν στη χώρα περίπου 180 εκατ. ενήλικες σε ηλικία γάμου χωρίς συντρόφους. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Πολιτικών Υποθέσεων, οι γάμοι μειώθηκαν κατά 6,3% το 2015 από το 2014.
Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Πεκίνου, το 47% των γυναικών που ερωτήθηκαν απέδωσαν το γεγονός ότι δεν έχουν σύντροφο στη «λάθος χρονική συγκυρία», ενώ το 47% των ανδρών απάντησαν ότι ο λόγος ήταν «οικονομικές δυσκολίες».
Για τους Κινέζους εργένηδες, δεν είναι μόνο το CYL που παρακολουθεί την προσωπική τους ζωή. Σε μια κοινωνία όπου η οικογένεια έχει ιδιαίτερη αξία, οι γονείς συχνά επεμβαίνουν στις προσωπικές σχέσεις των παιδιών τους. Στις μεγάλες πόλεις, πάντα υπάρχουν «γωνιές προξενιού», όχι για όσους και όσες αναζητούν συντρόφους αλλά για τους γονείς τους. Οι γονείς θα ‘διαφημίσουν’ τα παιδιά τους, αναρτώντας αγγελίες με λεπτομέρειες όπως το εισόδημα, τη μόρφωση και το επάγγελμά τους.