Άγνωστο παραμένει ακόμα το ακριβές σημείο του εντοπισμού
Συντρίμμια της ατράκτου του αεροσκάφους της εταιρείας EgyptAir - το οποίο συνετρίβη στη Μεσόγειο την 19η Μαΐου με 66 νεκρούς - εντοπίστηκαν σε «διάφορες τοποθεσίες», ανακοίνωσε η επιτροπή έρευνας υπό αιγυπτιακή ηγεσία.
Παράλληλα, οι αρχές δήλωσαν ότι ο χρόνος μετράει αντίστροφα για τον εντοπισμό και την ανέλκυση των μαύρων κουτιών, που θα πάψουν να εκπέμπουν το ειδικό ηχητικό σήμα εντοπισμού τους σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, την 24η Ιουνίου.
Μόνο οι αναλύσεις των δύο καταγραφέων των δεδομένων της πτήσης θα επιτρέψουν να εξιχνιαστούν τα αίτια της συντριβής του Airbus A320 των αιγυπτιακών αερογραμμών, το οποίο κατέπεσε σε μια θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στην Κρήτη και τις βόρειες ακτές της Αιγύπτου με 66 επιβαίνοντες δευτερόλεπτα αφότου χάθηκε από τις οθόνες των ραντάρ.
Το πλοίο John Lethbridge της γαλλικής εταιρείας Deep Ocean Search (DOS), το οποίο συμμετέχει στις επιχειρήσεις για τον εντοπισμό του μοιραίου αεροσκάφους, «εντόπισε πολλές τοποθεσίες όπου βρίσκονται συντρίμμια της ατράκτου», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η επιτροπή έρευνας υπό την ηγεσία της Αιγύπτου.
«Η ομάδα έρευνας και οι ερευνητές αεροπορικών ατυχημάτων που επιβαίνουν στο πλοίο θα φτιάξουν έναν χάρτη της διασποράς των συντριμμιών της ατράκτου», κατά την ανακοίνωση.
Δεν είναι σαφές ποια ακριβώς τμήματα του αεροσκάφους που εκτελούσε την πτήση MS804 εντοπίστηκαν, ούτε το εάν τα μαύρα κουτιά βρίσκονται στις τοποθεσίες που υποδείχθηκαν. Στα A320, ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης και ο αποτυπωτής συνομιλιών πιλοτηρίου βρίσκονται κοντά στην ουρά.
Το πλοίο της γαλλικής εταιρείας, που διαθέτει ένα υποβρύχιο ρομπότ ικανό να εκτελεί επιχειρήσεις έρευνας και ανάκτησης των μαύρων κουτιών σε μεγάλα βάθη, έφθασε στην Αίγυπτο την 9η Ιουνίου και πλέει στην περιοχή όπου διεξάγονται οι έρευνες για το Airbus, περίπου 290 χλμ. βόρεια των αιγυπτιακών ακτών. Οι έρευνες γίνονται ακόμη πιο δύσκολες διότι ο βυθός στην περιοχή βρίσκεται στα τρεις χιλιάδες μέτρα.
Ένα πλοίο του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού, το Laplace, είχε εντοπίσει την 1η Ιουνίου τον ήχο της συσκευής εντοπισμού του ενός από τα μαύρα κουτιά. Όμως δεν είναι γνωστό εάν η συσκευή είναι ακόμα συνδεδεμένη πάνω στο κουτί.
Τα συντρίμμια που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι τώρα θα παραδοθούν στα μέλη της υπό αιγυπτιακή ηγεσία επιτροπής έρευνας αφού ολοκληρωθούν οι «τυπικές διαδικασίες» από τους ιατροδικαστικούς που συγκεντρώνουν στοιχεία, σύμφωνα με την έρευνα.
Η επιτροπή έρευνας εξάλλου επιβεβαίωσε τη Δευτέρα αυτό που είχαν ήδη ανακοινώσει οι αρχές της Ελλάδας, ότι το μοιραίο αεροσκάφος έκανε μια στροφή 90 μοιρών προς τα αριστερά και κατόπιν μια πλήρη αναστροφή 360 μοιρών προς τα δεξιά πριν συντριβεί.
Η υπόθεση ότι το Airbus κατέπεσε λόγω επίθεσης, που είχαν αρχικά διατυπώσει οι αρχές της Αιγύπτου, μοιάζει να υποχωρεί και να κερδίζει έδαφος η εκδοχή της τεχνικής βλάβης: αυτόματα σήματα κινδύνου εκπέμφθηκαν από το αεροσκάφος δύο λεπτά πριν συντριβεί, υποδεικνύοντας την ύπαρξη καπνού στο πιλοτήριο αλλά και μια βλάβη του υπολογιστή που διαχειρίζεται τις εντολές των δύο πιλότων.
Σαράντα Αιγύπτιοι, συμπεριλαμβανομένων των μελών του πληρώματος, και 15 Γάλλοι επέβαιναν στο Airbus. Ανάμεσα στα θύματα συγκαταλέγονται επίσης δύο Ιρακινοί, δύο Καναδοί, υπήκοοι της Αλγερίας, του Βελγίου, της Βρετανίας, του Τσαντ, της Πορτογαλίας, της Σαουδικής Αραβίας και του Σουδάν.