Στην τελική ευθεία βρίσκεται η ολοκλήρωση της δεύτερης διώρυγας του Παναμά, που ξεκίνησε να διανοίγεται το 2007,δίπλα στην ήδη υπάρχουσα. Αρχικά, η νέα διώρυγα προβλεπόταν αν παραδοθεί το 2014, αλλά, σύμφωνα με τους τελευταίους υπολογισμούς, τα εγκαίνια του έργου θα γίνουν τον Απρίλιο του 2016.
Η κατασκευαστική εταιρεία Grupo Unido por el Canal (GUPC) ξεκίνησε να γεμίζει με νερό τα τρία νέα κανάλια, και θα εξυπηρετούν τριπλάσια σε μέγεθος πλοία από αυτά που μέχρι τώρα μπορούν να διασχίσουν τη διώρυγα. Αυτή η φάση των δοκιμών θα διαρκέσει, τουλάχιστον, τρεις μήνες.
Η κυβέρνηση του Παναμά δίνει μάχη με τον χρόνο για να ολοκληρωθεί εγκαίρως το έργο καθώς, λίγα χιλιόμετρα βορειότερα, κινεζική εταιρεία έχει αναλάβει τη διάνοιξη μίας νέας διώρυγας στη Νικαράγουα.
Η απόφαση για την κυβέρνηση του Παναμά να κατασκευάσει μία δεύτερη διώρυγα ήταν περίπου μονόδρομος αφού το κλείσιμο του του υπάρχομντος καναλιού – που μετράει 100 χρόνια ζωής- για εργασίες διαπλάτυνσης, θα προκαλούσε προβλήματα στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα. Έτσι αποφάσισε να προχωρήσει σε ένα από τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα παγκοσμίως.
Η Διώρυγα του Παναμά είναι η δεύτερη σε ναυτιλιακή σπουδαιότητα, από την άποψη των θαλασσίων μεταφορών, στον κόσμο μετά τη Διώρυγα Σουέζ. Ενώνει την επί του Ατλαντικού βόρεια ακτή με εκείνη του Ειρηνικού ωκεανού, νότια και στρατιωτικά θεωρείται ουδέτερη θάλασσα.