Στο εξής, οι μικροί Τούρκοι μαθητές του δημοτικού θα πρέπει να προσπαθήσουν καταλάβουν πως λειτουργεί το ανθρώπινο σώμα και πως γεννιούνται τα παιδιά με παπάκια και... πολικές αρκούδες!
Σε ένα ακόμη δείγμα της απόπειρας εξισλαμισμού της χώρας που επιδιώκει η ισλαμοσυντηρητική κυβέρνηση Ερντογάν, οι φωτογραφίες που απεικόνιζαν το γεννητικό σύστημα του άνδρα και της γυναίκας σε σχολικό βιβλίο βιολογίας απαγορεύτηκαν και αντικαταστάθηκαν παπάκια, πολικές αρκούδες ή μια γυναίκα που αγκαλιάζει το νεογέννητο μωρό της.
Σύμφωνα μάλιστα με την τουρκική εφημερίδα Hürriyet, οι λέξεις όπως «στήθος» ή «παρθενία» έχουν διαγραφεί.
«Πριν, το εσωτερικό σύστημα των γεννητικών οργάνων εξηγείτο με τρόπο προσαρμοσμένο στην εξέλιξη των παιδιών, όπως ακριβώς γινόταν με την καρδιά ή τα νεφρά», δήλωσε στην εφημερίδα με λύπηο παιδοψυχολόγος Αμπντουλάχ Τουναλί, πρώην γραμματέας του συνδικάτου εκπαιδευτικών Egitim-Sen. «Όμως φέτος το βιβλίο για τις επιστήμες και την τεχνολογία που απευθύνεται στους μαθητές της 6ης δημοτικού έχει λογοκριθεί σε μεγάλο βαθμό, σε συμφωνία με τους ηθικούς κώδικες που έχει επιβάλλει η κυβέρνηση» συνέχισε ο ψυχολόγος.
Ο καθηγητής βιολογίας του Πανεπιστημίου Μαρμαρά της Κωνσταντινούπολης, ο Αχμέτ Ζεφίρ, κατήγγειλε στο άρθρο της Χουριέτ ένα μέτρο «που προκαλεί περισσότερο κακό παρά ωφελεί τα παιδιά».
Η αντιπαράθεση αυτή προστίθεται σε μια σειρά γεγονότων που έχουν προκαλέσει αντιδράσεις εναντίον της ισλαμοσυντηρητικής κυβέρνησης που κυβερνά της Τουρκία από το 2002, με τους πολιτικούς της αντιπάλους να την κατηγορούν ότι επιδιώκει να εξισλαμίσει την τουρκική κοινωνία.
Μόνο στον τομέα της εκπαίδευσης, η κυβέρνηση έδωσε εντολή το Σεπτεμβρίου στις μαθήτριες Λυκείου να φοράνε την ισλαμική μαντίλα, κάτι το οποίος μέχρι πρότινος απαγορευόταν, ενώ αντιθέτως απαγόρευσε τα τατουάζ, τα σκουλαρίκια και το βάψιμο στα σχολεία.