Η έρευνα για την πτώση του αεροσκάφους της Air Αλγερία 24 Ιουλίου στο Μάλι δεν έχει επιτρέψει επί του παρόντος να υπάρξει "επικρατέστερη εκδοχή" που να εξηγεί γιατί συνέβη η τραγωδία αυτή, ενώ όλες οι πιθανότητες εξετάζονται συμπεριλαμβανομένης και της τρομοκρατικής ενέργειας, σύμφωνα με τα στοιχεία που συλλέχθηκαν μέχρι τώρα από τους ερευνητές, ανακοίνωσε σήμερα το Γραφείο Ερευνών και Αναλύσεων (BEA) της Γαλλίας.
"Προς το παρόν, δεν υπάρχει επικρατέστερη εκδοχή", δήλωσε ο Μπερνάρ Μπουντέιγ, αξιωματούχος της BEA, παρουσιάζοντας στο Μπαμακό μια πρώτη έκθεση της έρευνας για το αεροπορικό δυστύχημα στο οποίο και οι 116 άνθρωποι που επέβαιναν σε αυτό, επιβάτες και μέλη πληρώματος, σκοτώθηκαν μεταξύ τους 54 Γάλλοι.
Το αεροσκάφος που πραγματοποιούσε την πτήση από το Ουαγκαντούγκου στο Αλγέρι συνετρίβη στο βόρειο Μαλί περίπου 32 λεπτά μετά την απογείωσή του.
Ο καταγραφέας συνομιλιών στο θάλαμο διακυβέρνησης δεν λειτουργούσε κανονικά και "δεν επιτρέπει να γίνουν κατανοητά τα μηνύματα" που αντάλλασσε το πλήρωμα, πρόσθεσε ο ειδικός. Όσο για τον καταγραφέα στοιχείων πτήσης, δείχνει ότι το αεροσκάφος κατέγραψε "απότομη πτώση" ύστερα από "επιβράδυνση των κινητήρων του" στο υψόμετρο πλεύσης του. Τα συστήματα αυτόματου πιλότου "είχαν αποσυνδεθεί χωρίς να είναι δυνατόν να ειπωθεί αν η αποσύνδεση αυτή οφειλόταν σε αυτοματισμό του αεροσκάφους ή σε εκούσιο ή ακούσιο χειρισμό του πληρώματος", διευκρίνισε. "Το πλήρωμα ήταν κουρασμένο; Όχι", δήλωσε ο αξιωματούχος της ΒΕΑ. "Είχε εμπειρία στην Αφρική".
Στις 7 Αυγούστου η BEA, στην οποία οι αρχές του Μαλί ανέθεσαν τη διεξαγωγή τεχνικής έρευνας, είχε δηλώσει ότι το αεροπλάνο, ένα McDonnell Douglas MD-83, διαλύθηκε πέφτοντας στο έδαφος, αφού είχε χάσει ταχύτητα και είχε στρίψει αριστερά για άγνωστο λόγο ενώ διέσχιζε ζώνη καταιγίδας.
Η BEA διεξάγει τεχνική έρευνα, σκοπός της οποίας είναι η βελτίωση της αεροπορικής ασφάλειας. Οι ποινικές ευθύνες είναι της αρμοδιότητας της δικαιοσύνης: τρεις έρευνες διενεργούνται στο Μαλί, τη Γαλλία και τη Μπουρκίνα Φάσο.