Οι αρχές της Μαλαισίας έδωσαν σήμερα στη δημοσιότητα τα δορυφορικά δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν για να προσδιοριστεί η πορεία της πτήσης ΜΗ370 που χάθηκε από τα ραντάρ στις 8 Μαρτίου, μέχρι την πτώση της στον Ινδικό Ωκεανό, ύστερα από τα επίμονα αιτήματα συγγενών των επιβαινόντων.
Η διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας ανακοίνωσε, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ότι συνεργάστηκε με την Inmarsat για να παράσχει τις 47 σελίδες των δεδομένων που είχε καταγράψει η βρετανική εταιρία δορυφόρων, καθώς και επεξηγηματικές σημειώσεις.
Συγγενείς των 239 επιβαινόντων στο Μπόινγκ 777 της Malaysia Airlines είχαν ζητήσει τη δημοσιοποίηση των ανεπεξέργαστων δεδομένων των δορυφόρων ώστε αυτά να υποβληθούν σε άλλες αναλύσεις κι ενώ η άτρακτος του αεροσκάφους δεν έχει βρεθεί.
Η Inmarsat είχε χρησιμοποιήσει τους δορυφόρους της για να προσδιορίσει την πορεία που ακολούθησε το αεροσκάφος. Παρότι τα συστήματα επικοινωνίας της πτήσης ΜΗ370 είχαν τεθεί εκτός λειτουργίας, το αεροσκάφος έστελνε σήματα που εκπέμπονταν από τους σταθμούς εδάφους και αναμεταδίδονταν από τους δορυφόρους.
Το Μπόινγκ πραγματοποιούσε την πτήση Κουάλα Λουμπούρ - Πεκίνο το πρωί της 8ης Μαρτίου αλλά μια ώρα μετά την απογείωσή του άλλαξε απότομα την πορεία του, χωρίς να δώσει εξήγηση.
Τα σήματα το "τοποθετούσαν" στο νότιο Ινδικό Ωκεανό όπου φέρεται ότι συνετρίβη μετά την εξάντληση των καυσίμων, μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα ανοικτά των δυτικών ακτών της Αυστραλίας.
Οι έρευνες στον Ινδικό Ωκεανό τελούσαν υπό το συντονισμό της Αυστραλίας.
Η απουσία ενός πειστικού συμπεράσματος και οι αστοχίες των αρχών της Μαλαισίας κατά τις πρώτες ημέρες των ερευνών προκάλεσαν πολλές εξηγήσεις περισσότερο ή λιγότερο επιπόλαιες για τη μυστηριώδη αυτή εξαφάνιση και επιφυλακτικότητα από πλευράς των οικείων των επιβαινόντων, οι περισσότεροι από τους οποίους ήσαν Κινέζοι.