Έγινε γνωστός σε όλο τον κόσμο αφού σε ένα από τα γεγονότα που σημάδεψαν την περασμένη χρονιά, την κηδεία του Νέλσον Μαντέλα, στάθηκε δίπλα στους ισχυρότερους ηγέτες του κόσμου, κάνοντας περισσότερο τον... τροχονόμο μάλλον παρά το διερμηνέα.
Ο Ταμσάνκα Τζάντζι έγινε και πάλι το πρόσωπο της ημέρας, αφού τον προσέλαβε μια εταιρεία για να διαφημίσει μια ιντερνετική εφαρμογή, την Livelens, κοροϊδεύοντας τον ίδιο του τον εαυτό και τις γκάφες του.
Τον περασμένο Δεκέμβριο είχε απασχολήσει τα μίντια διεθνώς με την... αλλοπρόσαλλη μετάφραση (εντός πολλών εισαγωγικών) που έκανε στα λόγια του Ομπάμα.
Ο ίδιος εξήγησε αργότερα ότι είναι σχιζοφρενής και είχε πάθει κρίση. Οι αρχές της Νότιας Αφρικής ανακοίνωσαν ότι θα ξεκινήσουν έρευνα για το πώς και από ποιον του ανατέθηκε η διερμηνεία, όμως μέχρι στιγμής δεν έχουν καταλήξει πουθενά.
Η διαφήμιση που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο ξεκινά με ένα χαιρετισμό: "Γεια σας, είμαι ο Ταμσάνκα Τζάντζιε, από την κηδεία του Νέλσον Μαντέλα. Πιστέψτε με, είμαι πραγματικά επαγγελματίας διερμηνέας της νοηματικής", δηλώνει ο νεαρός. Ταυτοχρόνως ακούγεται μια γυναικεία φωνή που μεταφράζει τα νοήματα που κάνει ο Ταμσάνκα: "Εγκώ ντεν μιλάει γλώσσα νοημάτων".
"Λυπάμαι πραγματικά πάρα πολύ για ό,τι συνέβη", συνεχίζει ο Τζάντζιε, όμως οι χειρονομίες που κάνει στη νοηματική έχουν άλλο νόημα: "Έγινα διάσημος!"
"Τώρα, θέλω να ζητήσω συγγνώμη απ' όλο τον κόσμο", ακούγεται να λέει ο διερμηνέας, αλλά τα χέρια του έχουν άλλη άποψη αφού σχηματίζουν τη φράση "Τώρα, κάνω διαφημίσεις για λεφτά".
"Δεν φανταζόμασταν ποτέ ότι αυτό το βίντεο θα προκαλούσε τόσο ενδιαφέρον", ανέφερε η εταιρεία Livelens στη σελίδα της στο Facebook, μετά από κάποια δηλητηριώδη σχόλια χρηστών για τη διαφήμιση αυτή. "Δεν υπάρχει απολύτως καμία έλλειψη σεβασμού απέναντι στους κωφούς ή απέναντι σε οποιονδήποτε", υποστηρίζει.
Σύμφωνα με το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο NBC η διαφήμιση γυρίστηκε τον Φεβρουάριο και ο Ταμσάνκα πήρε άδεια για τον λόγο αυτό από την ψυχιατρική κλινική όπου νοσηλευόταν επί περίπου έναν μήνα, επικαλούμενος "οικογενειακούς λόγους".
"Αποφασίσαμε ότι ο τύπος που μας χάρισε το χειρότερο θέαμα του κόσμου θα ήταν ο καλύτερος" για να προωθήσει την εφαρμογή της εταιρείας, δήλωσε ο διευθυντής μάρκετινγκ της ισραηλινής εταιρείας, Μαξ Μπλούβμπαντ. "Στο κάτω-κάτω, ένας σχιζοφρενής κέρδισε λεφτά κάνοντας μια ωραία διαφήμιση (. . .). Θεωρούμε ότι πρόκειται για μια θλιβερή ιστορία με ευτυχές τέλος", πρόσθεσε.