Ύστερα από σχεδόν έξι εβδομάδες άκαρπων προσπαθειών εντοπισμού του εξαφανισμένου Μπόινγκ της Malaysia Airlines από θαλάσσης και αέρος, οι Αυσταλοί επικεφαλείς των ερευνών αποφάσισαν να ρίξουν στη μάχη την ρομποτική τεχνολογία.
Ανοίγοντας μια νέα φάση στην επιχείρηση, το αμερικανικό υποβρύχιο ρομποτικό σκάφος Bluefin-21 θα καταδυθεί στα βάθη του Ινδικού Ωκεανού για να "χτενίσει" τον βυθό, προκειμένου να εντοπίσει συντρίμμια - η ακόμα και τα μαύρα κουτιά - που πιθανών βρίσκονται θαμμένα στην λάσπη του πυθμένα.
Το μη επανδρωμένο υποβρύχιο ρομπότ Bluefin-21 θα κατέβει σε βάθος 4.5 χιλιομέτρων, ζυγίζει περίπου 750 κιλά και μπορεί να παραμείνει στον βυθό επί 20 ώρες.
Το Bluefin-21 θα αρχίσει την αποστολή του τις επόμενες ώρες. Ωστόσο, ο επικεφαλής των αυστραλιανής υπηρεσίας που συντονίζει τις έρευνες, Άνγκους Χιούστον, δήλωσε ότι θα μπορούσε να πάρει μήνες, μέχρι το υποβρύχιο να ανιχνεύσει και να "σκανάρει" όλη την περιοχή αναζήτησης.
Προς το παρόν, οι ερευνητές συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον τους στο τελευταίο σχετικό εύρημα: κηλίδες πετρελαίου που εντοπίστηκαν στη ζώνη ερευνών και ερευνώνται για το αν προέρχονται από τα καύσιμα του μοιραίου αεροπλάνου.
Οι ειδικοί που μετέχουν στις έρευνες έχουν πλέον οριοθετήσει την ζώνη ερευνών για τον εντοπισμό του αεροσκάφους, περίπου 1.550 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Περθ της Αυστραλίας και βασίζουν τις έρευνες στα τέσσερα ηχητικά σήματα που εντοπίστηκαν πριν από ημέρες και τα οποία εκτιμούν ότι προέρχονται από τα μαύρα κουτιά του.
Ωστόσο, από τις 8 Απριλίου δεν έχει ληφθεί κανένα νέο ηχητικό σήμα- έστω και ασθενές- και οι αρχές πιστεύουν ότι τα μαύρα κουτιά σίγησαν, επειδή οι μπαταρίες τους εξαντλήθηκαν.