Κηλίδες καυσίμων εντοπίστηκαν στη ζώνη των ερευνών για το αγνοούμενο Μπόινγκ της Malaysia Airlines, σύμφωνα με τον επικεφαλής των αυστραλιανής υπηρεσίας που συντονίζει τις έρευνες, τον Άνγκους Χιούστον, ο οποίος όπως δήλωσε σήμερα ένα υποβρύχιο ρομπότ πρόκειται να ξεκινήσει πλέον την αναζήτηση στον βυθό του Ινδικού Ωκεανού ύστερα από σχεδόν έξι εβδομάδες προσπαθειών που απέβησαν άκαρπες.
Η κίνηση αυτή κρίθηκε απαραίτητη ύστερα από έξι ημέρες χωρίς τον εντοπισμό κάποιου ηχητικού σήματος που πιθανόν να προέρχεται από τα μαύρα κουτιά του Boeing 777, το οποίο εξαφανίστηκε πριν από πέντε εβδομάδες.
Οι ειδικοί που μετέχουν στις έρευνες θεωρούν ότι γνωρίζουν, κατά προσέγγιση, το σημείο όπου έπεσε το αεροσκάφος--περίπου 1.550 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Περθ της Αυστραλίας και βασίζουν τις έρευνες στα τέσσερα ηχητικά σήματα που εντοπίστηκαν πριν από ημέρες και τα οποία εκτιμούν ότι προέρχονται από τα μαύρα κουτιά του.
Όπως είπε ο Χιούστον, το ερευνητικό πλοίο Ocean Shield θα αποσυρθεί και τις έρευνες θα αναλάβει το μη επανδρωμένο υποβρύχιο ρομπότ Bluefin-21. Μιλώντας σε δημοσιογράφους στο Περθ, ο Χιούστον είπε ότι η διαδικασία αυτή θα ξεκινήσει μέσα στις επόμενες ώρες.
Το υποβρύχιο ζυγίζει περίπου 750 κιλά και μπορεί να παραμείνει στον βυθό και σε βάθος μέχρι 4.500 μέτρα επί 20 ώρες.
Όπως τόνισε ο Χιούστον, παρότι εντοπίστηκε κηλίδα καυσίμων κοντά στη ζώνη των ερευνών, είναι σχεδόν απίθανο να βρεθούν στην περιοχή επιπλέοντα συντρίμμια του αεροσκάφους.