Το ακριβότερο... κυνήγι στην ιστορία της παγκόσμιας αεροπλοΐας αναδεικνύεται η έρευνα για το αγνοούμενο (εδώ και ένα μήνα πλέον) Boeing 777 της Malaysia Airlines.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών αναλυτών του Reuters, η έρευνα έχει ήδη στοιχίσει περίπου 44 εκατομμύρια δολάρια.
26 χώρες παγκοσμίως συμβάλλουν με αεροπλάνα, πλοία, υποβρύχια ακόμη και δορυφόρους στις έρευνες για το αεροπλάνο.
Για να έχουμε μια τάξει μεγέθους αξίζει να σημειωθεί ότι όσα έχουν ξοδευτεί μέσα σε ένα μόλις μήνα για το σκάφος - φάντασμα των Μαλαισιανών αερογραμμών ξοδεύτηκαν σε διάρκεια δυο ετών για την αναζήτηση της πτήσης AF447 της Air France που κατέπεσε στον Ατλαντικό το 2009.
Οι ειδικοί αναφέρουν ότι αυτά είναι τα επίσημα κόστη και αν συνυπολογιστούν και άλλα κονδύλια που επενδύονται στις έρευνες, τότε ο συνολικός... λογαριασμός πιθανόν να ξεπεράσει τις αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια. Να σημειωθεί ότι στα 44 εκατ. δολάρια δεν περιλαμβάνονται έξοδα μη πολεμικών (εμπορικών και άλλων) σκαφών (πλοίων και αεροπλάνων) που έχουν επιστρατευτεί στις έρευνες, ούτε άλλα έξοδα όπως η στέγαση των συγγενών των αγνοουμένων κλπ.
Ήδη ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας, Τόνι Άμποτ, έχει πει ότι είναι πιθανόν η χώρα του να ζητήσει από άλλες χώρες να της καλύψουν κάποια κόστη των ερευνών που ήδη έχει πληρώσει. Να σημειωθεί ότι η Αυστραλία συντονίζει τις επιχειρήσεις και έχει αναλάβει το μεγαλύτερο μέρος των ερευνών. Μόνον το σκάφος HMAS Success που έχει επιστρατεύσει η Μελβούρνη για τις έρευνες για το Boeing, έχει λειτουργικά έξοδα περίπου 511.000 δολάρια τη μέρα.
Το Πεκίνο, που συμμετέχει στις έρευνες με 18 σκάφη αρνήθηκε να απαντήσει στο Reuters για το κόστος των ερευνών. Σύμφωνα με τον κινεζικό Τύπο πάντως κάθε πλοίο έχει λειτουργικά κόστη 100.000 δολαρίων ημερησίως, ενώ για κάθε ελικόπτερο απαιτούνται περίπου 10.000 δολάρια.