Ένας ειδικός ανιχνευτής μαύρων μεταφέρεται στην περιοχή του Ινδικού Ωκεανού που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις κατέπεσε το μοιραίο boeing 777 της MH370 της Malaysia Airlines.
Το πλοίο Ocean Shield του αυστραλιανού Πολεμικού Ναυτικού απέπλευσε από το Περθ της δυτικής Αυστραλίας μεταφέροντας ανιχνευτή (Towed Pinger Locator). Το μηχάνημα "ψαρεύει" τα ηχητικά σήματα που στέλνουν τα μαύρα κουτιά.
Ωστόσο, οι ερευνητές έχουν περιορισμένες ελπίδες. Ενώ η διάρκεια ζωής που απομένει στη μπαταρία του κουτιού είναι πλέον το πολύ μια εβδομάδα.
"Έχουμε σχεδόν μια εβδομάδα, αλλά η διάρκεια ζωής της μπαταρίας (των μαύρων κουτιών) εξαρτάται από τη θερμοκρασία του νερού, το βάθος και την πίεση", δήλωσε ο αυστραλιανός υπουργός Άμυνας Ντέιβιντ Τζόνστον.
Οι έρευνες εκτείνονται σε μια τεράστια θαλάσσια έκταση 319.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων (όση και η επιφάνεια της Νορβηγίας) και ακόμη κι αν μια μικρότερη περίμετρος καθοριστεί για το αμερικανικό σόναρ, αυτό πρέπει να σύρεται με ταχύτητα 5 χλμ ανά ώρα για να μπορέσει να εντοπίσει τα σήματα.
Συχνά γίνεται σύγκριση με την πτήση 447 της Air France που είχε εξαφανιστεί πάνω από τον Ατλαντικό τον Ιούνιο του 2009 με πρόβλημα που είχε σχέση σε έναν αισθητήρα ταχύτητας και μια εσφαλμένη εκτίμηση της κατάστασης από το προσωπικό του αεροσκάφους.
Στην περίπτωση του γαλλικού αεροσκάφους, οι ερευνητές γνώριζαν πού να ψάξουν και κομμάτια του αεροπλάνου είχαν βρεθεί πέντε ημέρες αργότερα. Ωστόσο χρειάστηκαν 23 μήνες για τον εντοπισμό των μαύρων κουτιών και για να αντληθούν πληροφορίες για την τραγωδία που στοίχισε τη ζωή 228 ανθρώπων.
Στην περίπτωση τη πτήσης ΜΗ370, διαπιστώθηκε ότι κανένα από τα συντρίμμια που εντοπίστηκαν μέσω δορυφόρου δεν προερχόταν από το Μπόινγκ, τουλάχιστον τρεις εβδομάδες μετά την εξαφάνισή του, παρά την πλειάδα των μέσων με τα οποία πραγματοποιούνται οι έρευνες.
Επιπλέοντα αντικείμενα που περισυνελέγησαν τις τελευταίες ημέρες στις στοχευμένες περιοχές αποδείχτηκε ότι ήταν αλιευτικός εξοπλισμός ή απλά απορρίμματα.
Δέκα αεροσκάφη και εννέα πλοία μετέχουν σήμερα στις έρευνες.
Η περιοχή των ερευνών άλλαξε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας, μετά τους νέους υπολογισμούς για την πορεία του αεροσκάφους το οποίο φέρεται να πετούσε πιο γρήγορα απ' ότι πιστευόταν και κατά συνέπεια να κατανάλωσε ταχύτερα καύσιμα και να τελείωσε το ταξίδι του βορειότερα σε σχέση με τις πρώτες εκτιμήσεις.
Τίποτε το αφύσικο στο τελευταίο σήμα
Η μεταγραφή των τελευταίων επικοινωνιών ανάμεσα στους πιλότους της πτήσης MH370 και τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας δεν αποκάλυψε τίποτε το "αφύσικο", σύμφωνα με τις μαλαισιανές αρχές οι οποίες δημοσιοποίησαν σήμερα το περιεχόμενο των επικοινωνιών αυτών.
"Η μεταγραφή δεν αποκαλύπτει τίποτε το αφύσικο" που μπορεί να είχε συμβεί στο πιλοτήριο πριν από την εξαφάνιση του αεροπλάνου, αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο υπουργός Μεταφορών Χισαμουντίν Χουσέιν.