Οι αρχές του Καζακστάν και του Κιργιστάν ανακοίνωσαν σήμερα ότι δεν υπάρχει λόγος να γίνονται έρευνες για τον εντοπισμό του χαμένου αεροπλάνου της Malaysia Airlines στην γεωγραφική περιοχή τους, καθώς τα ραντάρ τους δεν εντόπισαν κανένα σήμα την 8η Μαρτίου, ημέρα που εξαφανίστηκε το μοιραίο Μπόινγκ.
Όπως ανέφερε η Επιτροπή Πολιτικής Αεροπορίας του Καζακστάν , την συγκεκριμένη ημερομηνία δεν εντόπισε καμία "μη εγκεκριμένη χρήση" του εναέριου χώρου της, από οποιοδήποτε αεροπλάνο, γεγονός που καθιστά απίθανο το αεροσκάφος που αγνοείται να πέρασε πάνω από τη χώρα.
"Ακόμη και αν όλα τα μηχανήματα εντοπισμού του αεροσκάφους είναι απενεργοποιημένα, είναι αδύνατο να πετά απαρατήρητο", σημειώνεται στην ανακοίνωση, την οποία υπογράφει ο αναπληρωτής επικεφαλής της επιτροπής Σέρικ Μουχτιμπάγεφ. "Υπάρχουν επίσης και στρατιωτικές υπηρεσίες που ελέγχουν τον εναέριο χώρο της χώρας" πρόσθεσε, "οι οποίες επίσης δεν εντόπισαν κανένα ίχνος".
Παράλληλα, το ενδεχόμενο το Boeing 777 να έχει εξαφανιστεί μέσα ή κοντά στη χώρα απέκλεισε και η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας του Κιργιστάν.
"Όχι, αυτό το αεροσκάφος δεν πέταξε πάνω από το έδαφος του Κιργιστάν", δήλωσε ο Ντάιρ Τοκομπάγεφ, αντιπρόεδρος του αεροδρομίου Μάνας, του κυριότερου πολιτικού αεροδρομίου της χώρας κοντά στο Μισκέκ.
Στην επιχείρηση-μαμούθ για τον εντοπισμό του μοιραίου αεροπλάνου, που παραμένει άφαντο για 9η ημέρα, συμμετέχουν 25 χώρες. Ωστόσο, το πεδίο ερευνών είναι τόσο μεγάλο, που οι αναλυτές εκτιμούν ότι είναι πολύ δύσκολο οι έρευνες να έχουν σύντομα κάποιο αποτέλεσμα.
Δείτε εδώ τον χάρτη των δορυφορικών ερευνών .
Ο υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας, δήλωσε ότι η Κίνα και το Καζακστάν έχουν ξεκινήσει επιχειρήσεις έρευνας από το Λάος ως την Κασπία Θάλασσα, στον βόρειο διάδρομο, τον οποίο θα μπορούσε να έχει ακολουθήσει το Μπόινγκ αφού παρέκκλινε της πορείας του.
Η Αυστραλία και η Ινδονησία είναι οι δύο χώρες που ηγούνται των ερευνών, πραγματοποιώντας πτήσεις από το δυτικό μέρος της Σουμάτρας ως το νότιο τμήμα του Ινδικού Ωκεανού, στον νότιο διάδρομο που επικεντρώνονται οι έρευνες.
Αν και το σενάριο της αεροπειρατείας από τρομοκράτες κερδίζει έδαφος, εν τούτοι, οι ερευνητές της Μαλαισίας εξετάζουν την πιθανότητα της αυτοκτονίας του πιλότου ή του συγκυβερνήτη του αεροπλάνου.
Απαντώντας στην αμερικανική υπόθεση ότι τρομοκράτες έχουν κλέψει το αεροπλάνο για να χρησιμοποιήσουν αργότερα ως "πύραυλο" εναντίον οποιουδήποτε στόχου, η Μαλαισία ισχυρίζεται ότι δεν έχει κανένα στοιχείο από εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, ότι κάποιος από τους επιβάτες του Μπόινγκ προσπάθησε να πάρει τηλέφωνο ή να στείλει μήνυμα αφού η πτήση άλλαξε πορεία, άρα δεν θα μπορούσε να υπάρχει συνεννόηση των υποτιθέμενων τρομοκρατών με την οργάνωση τους.