Παντελώς άκαρπες έχουν αποβεί οι μέχρι στιγμής έρευνες για την ανεύρεση του μοιραίου Μπόινγκ της Malaysia Airlines που εξαφανίστηκε από τα ραντάρ το περασμένο Σάββατο.
Ουσιαστικά, τα συνεργεία από την Μαλαισία, το Βιετνάμ αλλά και την Κίνα ψάχνουν στα τυφλά στο απέραντο χάος του ωκεανού αφού δεν είναι καθόλου σαφές πού μπορεί να έχει καταπέσει το σκάφος.
Δυο βιετναμέζικα αεροσκάφη επιθεώρησαν περιοχή στην οποία κινέζικος δορυφόρος εντόπισε άγνωστα αντικείμενα και αρχικά είχε εκτιμηθεί ότι ίσως πρόκειται για κομμάτια του αεροσκάφους της Malaysia Airlines. Οι έρευνες απέβησαν άκαρπες. Τα αεροπλάνα, τα οποία επανειλημμένως ερεύνησαν την περιοχή πάνω από στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, δεν κατάφεραν να εντοπίσουν κάποια αντικείμενα, μετέδωσε δημοσιογράφος ο οποίος πέταξε με το εμπορικό αεροσκάφος τύπου Antonov 26 επί τρεις ώρες.
Και σήμερα όμως κατευθύνονται στην ίδια περιοχή πλοία έρευνας και διάσωσης από τις χώρες που συμμετέχουν στις επιχειρήσεις εντοπισμού του Μπόινγκ.
Τουλάχιστον 4 ώρες στον αέρα το σκάφος προτού εξαφανιστεί;
Οι πληροφορίες είναι συγκεχυμένες και συχνά αντικρουόμενες. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Wall Street Journal, το αεροσκάφος βρισκόταν για τουλάχιστον 4 ώρες στον αέρα μετά που εξέπεμψε το τελευταίο σήμα. Το ρεπορτάζ της WSJ επικαλείται δύο άτομα που γνωρίζουν λεπτομέρειες για τις έρευνες.
Καθώς το αεροπλάνο έδωσε το τελευταίο του σήμα στο ραντάρ το Σάββατο λίγο μετά τη 1:30 πμ (τοπική ώρα), δηλαδή λιγότερο από μία ώρα μετά την απογείωσή του από την Κουάλα Λουμπούρ, η πληροφορία αυτή αυξάνει την πιθανότητα το αεροπλάνο με 239 επιβαίνοντες να ταξίδεψε για εκατοντάδες επιπλέον μίλια υπό άγνωστες ακόμη συνθήκες.
Εμπειρογνώμονες και αξιωματούχοι των υπηρεσιών εθνικής ασφαλείας εκτιμούν ότι το αεροπλάνο βρισκόταν στον αέρα για τόσες ώρες με βάση τα δεδομένα που εξέτασαν και τα οποία αποστέλλονται αυτόματα στις υπηρεσίες εδάφους του αεροδρομίου από τους κινητήρες του Boeing 777 στο πλαίσιο μίας διαδικασίας ρουτίνας για τη μηχανική συντήρησή τους, προσθέτει το δημοσίευμα.