Ο πιλότος του αεροσκάφους της Malaysia Airlines, το οποίο από χθες Σάββατο αγνοείται, ήταν λάτρης του Boeing 777 σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που όταν είχε ρεπό πέρναγε τον ελεύθερο χρόνο του σε έναν προσομοιωτή πτήσεων που είχε εγκαταστήσει στο σπίτι του, σύμφωνα με μαρτυρίες νυν και πρώην συναδέλφων του.
Ο 53χρονος Ζάχαρι Αχμαντ Σαχ, ο πιλότος του αεροσκάφους με τους 239 επιβαίνοντες που είχε προορισμό το Πεκίνο κι είχε αναχωρήσει από την Κουάλα Λουμπούρ, ήθελε ανέκαθεν να κάνει αυτό το επάγγελμα κι είχε ενταχθεί στο προσωπικό της Malaysia Airlines το 1981.
Υπάλληλοι της εταιρείας που εργάζονταν μαζί του είπαν ότι ο Ζάχαρι γνώριζε υπερβολικά καλά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του Boeing 777 καθώς έκανε συνεχώς πρακτική εξάσκηση στον προσομοιωτή.
Ο Ζάχαρι είχε εγκαταστήσει τον προσομοιωτή για Μπόινγκ 777 στο σπίτι του σε προάστιο στα περίχωρα της πρωτεύουσας της Μαλαισίας, όπου κατοικούν πολλοί εργαζόμενοι σε αεροπορικές εταιρείες καθώς βρίσκεται κοντά στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ.
Φωτογραφίες που είχε ανεβάσει στη σελίδα του στο Facebook δείχνουν έναν προσομοιωτή με τρεις οθόνες υπολογιστή, πολλά καλώδια και αρκετούς ηλεκτρονικούς πίνακες.
Το πάθος του για τα αεροπλάνα δεν περιοριζόταν μόνο στο Μπόινγκ 777. Από άλλες φωτογραφίες που έχει ανεβάσει στο Facebook προκύπτει ότι είχε μεγάλη συλλογή από τηλεχειριζόμενα αεροσκάφη μινιατούρες, περιλαμβανομένου ενός δικινητήριου ελικοπτέρου.
Ο Ζάχαρι είχε πάρει άδεια εξεταστή από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Μαλαισίας και εξέταζε πιλότους σε προσομοιωτές πτήσεων, σύμφωνα με πολλούς αξιωματούχους της Malaysia Airlines, οι οποίοι θεωρούν αδύνατον να ευθύνεται εκείνος με οποιονδήποτε τρόπο για την εξαφάνιση του αεροσκάφους.
Ο Ζάχαρι είχε πετάξει με αεροσκάφη Fokker F50, Boeing 737 και Airbus A300 στις τρεις δεκαετίες και πλέον που εργαζόταν για την Malaysia Airlines. Είχε στο ενεργητικό του περισσότερες από 18.000 ώρες πτήσης, ενώ ο 27χρονος συγκυβερνήτης Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ είχε 2.763 κι είχε προσληφθεί στην εταιρεία το 2007.
Διαβάστε επίσης: