Ακριβότερα από οπουδήποτε αλλού στον κόσμο πληρώνουν οι Κινέζοι τα ροφήματα της Starbucks, τουλάχιστον αυτό υποστηρίζουν τα μέσα ενημέρωσης της χώρας.
Πάντως τα Starbucks, η μεγαλύτερη αλυσίδα καφετεριών στον κόσμο, δεν είναι η μόνη αλλά είναι η πιο πρόσφατη ξένη εταιρεία που έχει δεχτεί τα "πυρά" των κινεζικών μέσων ενημέρωσης, τα οποία έχουν βάλει στο στόχαστρο και άλλες ξένες εταιρείες, όπως η Apple.
Όπως αναφέρει το κρατικό κανάλι της Κίνας (CCTV), ένας καφές τύπου λάτε μεσαίου μεγέθους στο Πεκίνο κοστίζει 4,43 δολάρια (περίπου 3,23 ευρώ), ή αλλιώς ένα τρίτο περισσότερο από ότι κοστίζει στο Σικάγο.
"Η Starbucks είναι σε θέση να χρεώνει υψηλές τιμές στην Κίνα, κυρίως λόγω της τυφλής πίστης των καταναλωτών στη συγκεκριμένη αλυσίδα και σε άλλες δυτικές εταιρείες", δήλωσε στο CCTV ο επικεφαλής του Συλλόγου Καφετεριών στη Σαγκάη.
Η εταιρεία υπερασπίστηκε τη θέση της λέγοντας ότι οι τιμές αντανακλούν το υψηλότερο κόστος στην Κίνα, όπως τα ενοίκια και οι τιμές των πρώτων υλών. "Είναι αλήθεια ότι ένας λάτε καφές από τα Starbucks είναι πιο ακριβός στην Κίνα από ότι είναι στις ΗΠΑ", δήλωσε στο πρακτορείο Ρόιτερς ο Τζον Κάλβερ, πρόεδρος της αλυσίδας στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού.
Κατά το τρίτο οικονομικό τρίμηνο, που έληξε στις 30 Ιουνίου, τα πρόσφατα αποτελέσματα της εταιρείας δείχνουν λειτουργικό περιθώριο κέρδους της τάξης του 36,2% στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, 22,3% στην Αμερική, και μόλις 3,2% στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.