Το μοιραίο φέρι Sewol της Νότιας Κορέας έπαιζε με τη... φλόγα πριν τελικά βυθιστεί.
Πληροφορίες του πρακτορείου Associated Press αναφέρουν ότι το σκάφος είχε υπερβεί το φορτίο που άντεχε βάσει προδιαγραφών ταξιδίου άλλες 246 φορές.
Επειδή οι πληροφορίες λένε ότι αυτές οι υπερβάσεις έγιναν μέσα στους προηγούμενους 13 μήνες, αυτό σημαίνει ότι σχεδόν σε κάθε ταξίδι το πλοίο ανέγραφε ψεύτικα στοιχεία φορτίου και επιβατών.
Οι ιθύνοντες επέτρεπαν σε εκατοντάδες πλεονάζοντες επιβάτες να μπαίνουν μέσα σε ένα μη ασφαλές πλοίο. Εκτιμάται, ωστόσο, ότι το δρομολόγιο, στο οποίο ξεπεράστηκε κάθε όριο ασυδοσίας στο πλεονάζον φορτίο ήταν το μοιραίο και τελευταίο του Sewol.
Το όριο βάρους του πλοίου δεχόταν επεξεργασία μέσα από το νηολογικό σύστημα του πλοίου για να φαίνεται φυσιολογικό.
Η καταστροφή, με περισσότερους από 300 ανθρώπους νεκρούς ή αγνοούμενους, έφερε στην επιφάνεια τα τεράστια κενά ασφαλείας και ελέγχου στη Νότια Κορέα για τα πλοία που δε μεταφέρουν μόνο εμπορεύματα, αλλά είναι και επιβατηγά πλοία.
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι ήταν κοινό μυστικό στις ρυθμιστικές Αρχές ναυτικών δρομολογίων της χώρας ότι το Sewol συχνά-πυκνά ταξίδευε υπερφορτωμένο.
Η Αρχή Ελέγχου Ναυσιπλοΐας της Νότιας Κορέας έλεγξε το πλοίο στις αρχές του 2013 και απεφάνθη ότι έχει επανασχεδιαστεί με ασφάλεια για να δέχεται περισσότερους επιβάτες. Ωστόσο, το φορτίο που μπορούσε να μεταφέρει το πλοίο μειώθηκε παραπάνω από 50%, στους 987 τόνους.
Σύμφωνα με την Αρχή, για να παραμένει ισορροπημένο το συγκεκριμένο πλοίο κατά τη διάρκεια πλεύσης, στην περίπτωση που αξιοποιεί το 100% του βάρους που δύναται να μεταφέρει, θα πρέπει να κουβαλά κάτι περισσότερο από 2.000 τόνους νερού.
Η έκθεση της Αρχής Ελέγχου Ναυσιπλοΐας δεν παραδόθηκε στις λιμενικές Αρχές, ούτε στον Κορεατικό Σύνδεσμο Ναυτιλίας, αλλά δόθηκε μόνο στην Chonghaejin Marine Co. Ltd., στην πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Η παράβλεψη αυτή στάθηκε μοιραία, διότι αν οι δύο παραπάνω υπηρεσίες είχαν την έκθεση στα χέρια τους και γνώριζαν, θα μπορούσαν να αποτρέψουν το συμβάν, καθώς θα απαγόρευαν στο πλοίο να ταξιδέψει.
Ωστόσο, η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν είναι υποχρεωμένη να ενημερώνει την Πολιτεία για τις εκθέσεις ή τις παρατηρήσεις -ενδεχομένως και τις αλλαγές που επισημαίνει- η Αρχή Ελέγχου Ναυσιπλοΐας.
"Υπάρχει ένα κενό σημείο στο νόμο", είπε ο Λι Κιου-Γιουλ, ομότιμος καθηγητής του Τμήματος Ναυπηγών Μηχανικών και Ωκεανολογίας του Πανεπιστημίου της Σεούλ.