Νοτιοκορεάτες ερευνητές δήλωσαν την Παρασκευή ότι οι σωσίβιες λέμβοι και οι ολισθητήρες διαφυγής σε ένα θυγατρικό πλοίο αυτού που βυθίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα, δεν λειτουργούσαν σωστά. Οι ερευνητές πραγματοποιούν ελέγχους σε ένα ακόμα πλοίο που ανήκει στην εταιρεία Chonghaejin Marine Co.
Οι ερευνητές εικάζουν ότι τα αίτια για την τραγωδία, η οποία στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον σε 181 ανθρώπους κυρίως εφήβους, οφείλεται στον συνδυασμό ανθρώπινου λάθους και μηχανικής βλάβης.
Εκατόν εβδομήντα τέσσερις επιβάτες και πλήρωμα, εκ των συνολικά 476, διασώθηκαν όταν βυθίστηκε το πλοίο στις 16 Απριλίου. Η πλειονότητα του πληρώματος επέζησε του δυστυχήματος, ενώ 29 εξ αυτών, συμπεριλαμβανομένου του καπετάνιου του πλοίου έχουν συλληφθεί και αντιμετωπίζουν κατηγορίες για πολλαπλά αδικήματα.
Στοιχεία γύρω από την υπόθεση έρχονται συνεχώς στο φως και αποκαλύπτουν εγκληματικά λάθη και αμέλειες από την πλευρά του πληρώματος. Όπως έγινε γνωστό, το πλήρωμα είχε εντολή να εγκαταλείψει το πλοίο τη στιγμή που είχε πει στα παιδιά να μείνουν στις καμπίνες τους. Όσα παράκουσαν, βγήκαν στη γέφυρα του πλοίου και σώθηκαν.
Ενώ συγκλονιστικές είναι και οι ιστορίες των δυτών που βουτούν στο ναυάγιο για να ανασύρουν τις σορούς των θυμάτων. Συγκίνηση προκάλεσε η αφήγηση ενός δύτη που βρήκε ένα ζευγάρι παιδιών να έχουν δέσει μαζί τα σωσίβια τους για να μη χωριστούν αλλά και η πληροφορία ότι πολλές σοροί μαθητών βρέθηκαν με σπασμένα δάχτυλα, προφανώς από την προσπάθεια τους να ανέβουν σε κάποιο ψηλό σημείο όσο το νερό γέμιζε τις καμπίνες και τους εσωτερικούς χώρους του πλοίου.
Το πλοίο Sewol βυθίστηκε ενώ εκτελούσε δρομολόγιο από το λιμάνι Ίντσεον στο τροπικό νησί Τζέζου.