Σε μια περιοχή περίπου 1.100 χιλιόμετρα βόρειο-ανατολικά της μέχρι σήμερα θεωρούμενης... καυτής ζώνης, μετατοπίζουν τώρα οι αρχές τις έρευνες για το μοιραίο Boeing 777 της Malaysia Airlines. Το στοιχείο που οδήγησε στη... μετακόμιση είναι ότι οι δορυφόροι εντόπισαν στη νέα αυτή περιοχή περισσότερα αντικείμενα (ανά τετραγωνικό μέτρο επιφάνειας θάλασσας) που πιθανολογείται πως είναι συντρίμμια του αγνοούμενου για 3 εβδομάδες πλέον αεροσκάφους.
Η ανακοίνωση παραμένει σε ισχύ: το αεροπλάνο συνετρίβη στον Ινδικό Ωκεανό, όλοι οι επιβάτες είναι νεκροί.
Όμως ακόμη δεν έχει επιβεβαιωθεί ούτε ένα από τα αντικείμενα που βλέπουν και ξαναβλέπουν οι δορυφόροι από ψηλά, που όμως ποτέ δεν καταφέρνουν να προσεγγίσουν τα πλοία ή τα αεροπλάνα των συνεργείων έρευνας. Ούτε ένα από αυτά τα αντικείμενα δεν έχει ανασυρθεί.
Οι ειδικοί εξηγούν όμως ότι ακόμη και αν βρεθούν κομμάτια και διαπιστωθεί ότι είναι του αεροσκάφους, το ίδιο το μοιραίο Boeing είναι πιθανό να βρεθεί μετά από μήνες, χρόνια ή και ποτέ!
Ειδικοί από τη Βρετανία που μίλησαν στο BBC εξήγησαν ότι ίσως θα ήταν καλύτερα το αεροσκάφος να είχε συντριβεί στη Σελήνη, παρά στον Ινδικό, καθ' ότι ο πυθμένας του Ινδικού Ωκεανού και ειδικά στο συγκεκριμένο σημείο είναι παντελώς άγνωστος.
"Γνωρίζουμε περισσότερα για την επιφάνεια της Σελήνης παρά για τον πυθμένα στο συγκεκριμένο σημείο" τόνισε ο Ντέιβιντ Φερέιρα του πανεπιστημίου του Ρέντινγκ μιλώντας στο BBC.
Μάχη με το χρόνο - και μην έχοντας το χρόνο με το μέρος τους- δίνουν τα συνεργεία και για την ανεύρεση του μαύρου κουτιού.
Τα μαύρα κουτιά είναι σχεδιασμένα για να εκπέμπουν σήματα τα οποία λαμβάνουν ειδικά σκάφη που συμμετέχουν σε αντίστοιχες επιχειρήσεις. Ωστόσο, η διάρκεια ζωής της μπαταρίας τους δεν είναι απεριόριστη: μπορούν να εκπέμπουν για περίπου 30 μέρες και ήδη έχουν περάσει 20.
Το μαύρο κουτί είναι ίσως το μόνο που μπορεί να δώσει μια αξιόπιστη απάντηση στο τι έγινε σε εκείνη τη μοιραία πτήση.