Σύμφωνα με την σημερινή ανακοίνωση του πρωθυπουργού της Μαλαισίας, το μοιραίο Μπόινγκ με τους 239 επιβαίνοντες συνετρίβη στον νότιο Ινδικό Ωκεανό.
"Η βρετανική εταιρεία δορυφόρων Inmarsat και η UK Air Accidents Investigation Branch κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η πτήση MH370 πέταξε κατά μήκος του νότιου διαδρόμου και η τελευταία του θέση ήταν στη μέση του Ινδικού Ωκεανού, δυτικά του Περθ".
Εκεί πλέον έχουν εστιαστεί οι έρευνες της γιγαντιαίας επιχείρησης εντοπισμού από 26 χώρες.
Πως όμως οι δορυφόροι της Inmarsat εντόπισαν το τελευταίο στίγμα του εξαφανισμένου αεροσκάφους "σε μια απομακρυσμένη περιοχή, μακριά από οποιοδήποτε σημείο προσγείωσης"; Ο ρόλος της Inmarsat στην αναζήτηση της πτήσης MH370 ξεκίνησε αμέσως μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους.
Αν και τα κύρια συστήματα επικοινωνίας του Μπόινγκ 777 ήταν απενεργοποιημένα, ένας από τους δορυφόρους συνέχισε να λαμβάνει μια σειρά από αυτοματοποιημένα ωριαία "στίγματα" από ένα τερματικό στο αεροπλάνο, συγκεκριμένα από τους κινητήρες.
Αναλύοντας αυτά τα στίγματα, η Inmarsat ήταν σε θέση να αποδείξει ότι το αεροπλάνο συνέχισε να πετά για τουλάχιστον πέντε ώρες, αφού άφησε τον εναέριο χώρο της Μαλαισίας και εξαφανίστηκε από τα ραντάρ.
Τα ίδια στίγματα έδειχναν ότι είχε πετάξει μόνο σε έναν από τους δύο διαδρόμους, τον νότιο, σε ύψος πάνω από 30.000 πόδια.
Η εταιρία είχε ενημερώσει για αυτά τα ευρήματα τις αρχές της Μαλαισίας το αργότερο μέχρι τις 12 Μαρτίου, αλλά η κυβέρνηση της Μαλαισίας δεν το ανακοίνωσε δημοσίως μέχρι τις 15 Μαρτίου, σύμφωνα με την Wall Street Journal.
Με τρεις ημέρες καθυστέρηση, η Μαλαισία άρχισε να ανακατευθύνει τις προσπάθειες αναζήτησης στις περιοχές που υπέδειξαν οι βρετανικοί δορυφόροι αλλά αναλυτές εκτιμούν ότι τα 24ωρα που χάθηκαν, έκαναν πολύ κακό στην πορεία των ερευνών.