Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία έρχονται στο φως στην προσπάθεια των αρχών παγκοσμίως να βρεθεί έστω και ένα ίχνος του χαμένου αεροσκάφους.
Σύμφωνα με πηγές της αμερικανικής αεροπορίας και των αμερικανικών υπηρεσιών ασφαλείας, που επικαλείται το δίκτυο Fox News, το Boeing 777 της Malaysia Airlines, 12 λεπτά πριν ο συγκυβερνήτης (κατά τις επικρατέστερες εκτιμήσεις) εκπέμψει το τελευταίο σήμα "όλα καλά, καληνύχτα", είχε ήδη αλλάξει πορεία. Τα στοιχεία από το αυτόματο σύστημα παρακολούθησης και εντοπισμού των πτήσεων ACARS έδειξαν ότι στις 1.07 (τοπική ώρα) το αεροπλάνο έστριψε σε πορεία εκτός της προγραμματισμένης. 12 λεπτά αργότερα ήταν η τελευταία επικοινωνία με την πτήση MH370.
Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το NBC, η μεγάλη στροφή που έκανε το αεροσκάφος και έφυγε από την προγραμματισμένη πορεία του έγινε εν ώρα πτήσης, σε αυτά τα 12 λεπτά πριν το τελευταίο σήμα. Η ρύθμιση αυτή έγινε στο πιλοτήριο. Πάντως οι πηγές εμφανίζονται επιφυλακτικές προσθέτοντας ότι δεν ήταν απαραίτητα κακόβουλος ο στόχος των κυβερνητών του σκάφους.
"Πολλοί πιλότοι προγραμματίζουν μια εναλλακτική πτήση σε περίπτωση που προκύψει κάτι έκτακτο" δηλώνει ο Greg Feith, αναλυτής του National Transportation Safety Board.
Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει απάντηση στο ερώτημα γιατί αφού το σύστημα εντόπισε αλλαγή πορείας, δεν υπήρξε κάποια παρέμβαση από το κέντρο ελέγχου.
Το βέβαιο είναι ότι το τελευταίο ίχνος του αεροσκάφους κατεγράφη από στρατιωτικό ραντάρ στα στενά της Μάλακκα, ανοικτά των νήσων Πουκέ στην Ταϊλάνδη.
Μαρτυρίες ότι είδαν το αεροπλάνο στις Μαλδίβες
Την ίδια στιγμή, υπάρχουν μαρτυρίες από κατοίκους στις Μαλδίβες ότι ένα αεροπλάνο "μεγάλου μεγέθους, με διακριτικά που μοιάζουν με αυτού της Malaysia" πετούσε σε "ασυνήθιστα χαμηλό ύψος" πάνω από τα νησιά. Οι κάτοικοι ανέφεραν ότι τους έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ένα τόσο μεγάλο αεροπλάνο που πετούσε πάνω από τα νησιά τους και πως αποκλείεται να ήταν κάποιο από τα συνήθη υδροπλάνα που εκτελούν πτήσεις συχνά πάνω από το νησιωτικό σύμπλεγμα. Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να επιβεβαιώσει αν πρόκειται για το αεροσκάφος που αγνοείται.
Ο υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας πάντως, έσπευσε να διαψεύσει τις μαρτυρίες υποστηρίζοντας ότι από την αστυνομική έρευνα προέκυψε ότι δεν είναι βάσιμες οι μαρτυρίες.
Σε έκταση 2,24 εκατομμυρίων ναυτικών μιλίων ψάχνουν το αεροσκάφος
Οι έρευνες πάντως παραμένουν χαοτικές καθώς η περιοχή που αναζητούνται ίχνη του χαμένου αεροπλάνου εκτείνονται σε μια επιφάνεια 2,24 εκατομμυρίων τετραγωνικών ναυτικών μιλίων. Η περιοχή έχει χωριστεί σε 14 τομείς στους οποίους συνεργεία από την Αυστραλία, την Κίνα, την Ινδονησία και το Καζακστάν αναζητούν και το παραμικρό ίχνος του Boeing 777.
"Η υπόθεση εργασίας είναι ότι κατευθύνθηκε προς νότον και ακόμη περισσότερο ότι έφθασε μέχρι το τέλος αυτού του αεροδιαδρόμου", δήλωσε στον Τύπο πηγή των ερευνών που δεν κατονομάζεται.
Το συμπέρασμα ότι κατευθύνθηκε προς νότον βασίζεται στην έλλειψη στοιχείων από χώρες που βρίσκονται στον βόρειο αεροδιάδρομο ότι το αεροπλάνο διέσχισε τον εναέριο χώρο τους και στη μη ανεύρεση οποιουδήποτε ίχνους από συντρίμμια στο βόρειο τμήμα του νοτίου αεροδιαδρόμου.
Ήδη από την περασμένη εβδομάδα αμερικανική πηγή είχε δηλώσει ότι το πιθανότερο είναι ότι το αεροπλάνο πέταξε προς νότον, εξαντλήθηκαν τα καύσιμα και έπεσε στη θάλασσα.