Μετρό Θεσσαλονίκης: Απειλεί με διακοπή εργασιών η κοινοπραξία

Η επιστολή της κοινοπραξίας που προειδοποιεί την Αττικό Μετρό για διακοπή εκτέλεσης εργασιών στο Μετρό Θεσσαλονίκης ταράζει την πόλη.

"Αναλαμβάνετε πλήρως την ευθύνη για ό,τι πρόκειται να συμβεί πλέον στο έργο καθ' ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να υφιστάμεθα άλλο τις συνέπειες από την ανώμαλη εξέλιξη της μεταξύ μας σύμβασης και τη μονομερή αντιμετώπιση της κοινοπραξίας μας", δήλωσε ο επικεφαλής της κοινοπραξίας που κατασκευάζει το έργο.

Πρόκειται για τον κ. Μιχάλη Σίμα, ο οποίος απάντησε σε σειρά επιστολών της Αττικό Μετρό, προειδοποιώντας ακόμα και για διακοπή εκτέλεσης εργασιών.

Σύμφωνα με την τελευταία επιστολή της κατασκευάστριας εταιρείας, ο επικεφαλής του έργου, σύμφωνα με το tovima.gr, μιλά για "προβλήματα που επέφεραν τεράστιες καθυστερήσεις στην κατασκευή του" και "πλήρη αλλαγή των συνθηκών εκτέλεσης λόγω της παραβίασης ουσιωδών συμβατικών προβλέψεων", τα οποία "οδηγούν σε πλήρες αδιέξοδο και τελικά στην πιθανή διακοπή εκτέλεσης εργασιών".

Ειδικότερα, σημειώνεται ότι ο σταθμός Ανάληψη "ήταν αδύνατον να κατασκευαστεί στη θέση που χωροθετήθηκε λόγω απαίτησης εκτεταμένων απαλλοτριώσεων, αφού απαιτείτο καθαίρεση εξωστών παρακείμενων πολυκατοικιών", "χρειάστηκε να στενέψει και να επιμηκυνθεί με ανασχεδιασμό" και "λόγω εύρεσης απρόβλεπτων γεωτεχνικών προβλημάτων" η Αττικό Μετρό ενέκρινε "πρόσθετες εξωσυμβατικές εργασίες".

"Η εκτέλεση επομένως της εκσκαφής του σταθμού", αναφέρει ο κ. Σίμας, "εξαρτάται από την προηγούμενη εκτέλεση εξωσυμβατικών εργασιών τις οποίες όμως δεν έχετε ακόμη συμβατικοποιήσει" και αναγνωρίζει ότι για την παράκαμψη του προβλήματος η Αττικό Μετρό ενέκρινε τις πρόσθετες εργασίες "ως επείγουσες".

"Προσπαθείτε να αποκρύψετε το γεγονός ότι δεν μπορούσαν να κατασκευαστούν οι σήραγγες μετά την Ανάληψη, λόγω έλλειψης απαλλοτριώσεων στους σταθμούς Πατρίκιος, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία", σημειώνει ο κ. Σίμας. Εξ αυτών, τονίζει, η διακλάδωση Πατρικίου παραδόθηκε στις 5 Οκτωβρίου 2012, η Νέα Ελβετία παραδίδεται μέσα στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, τουτέστιν πέντε μήνες μετά τη λήξη της αρχικής συμβατικής προθεσμίας του έργου, ενώ ο σταθμός Βούλγαρη "δεν έχει ακόμη παραδοθεί και είναι άγνωστο το πότε", αναφέρει.

"Ήδη από τον Ιούλιο 2011 επικαλείσθε υπαιτιότητα του αναδόχου ως προς την εκπλήρωση συμβατικών του υποχρεώσεων. Έχουν παρέλθει σχεδόν δύο έτη και ουδέν μέτρο έχετε λάβει εναντίον του", κάτι που, όπως παρατηρεί ο κ. Σίμας, αποτελεί
"πειθαρχική παράβαση".