Για δεκαετίες ολόκληρες η κούκλα Barbie ήταν ίδια και απαράλλαχτη: τα κατάξανθα μαλλιά, τα γαλάζια μάτια, το “ιδανικό” (και ανέφικτο στην πραγματικότητα) σώμα της, ήταν τόσο χαρακτηριστικά, που δεν μπορούσε κανείς να την μπερδέψει με καμία άλλη κούκλα. Όμως τώρα, 57 χρόνια μετά από την πρώτη της εμφάνιση, η Barbie αλλάζει – για την ακρίβεια... πολλαπλασιάζεται!
Η κατασκευάστρια εταιρεία Mattel αποκάλυψε σήμερα τα νέα μοντέλα της Barbie, που περιλαμβάνουν Barbie με διάφορα χρώματα μαλλιών και ματιών, με διαφορετικά ύψη (μικροκαμωμένη και ψηλή), με διαφορετικό σωματότυπο (αδύνατη και με καμπύλες), αλλά και με διαφορετικό χρώμα δέρματος (σε επτά διαβαθμίσεις, από κατάλευκο μέχρι μαύρο).
“Είμαστε ενθουσιασμένοι που κυριολεκτικά αλλάζουμε το πρόσωπο του brand μας”, αναφέρει σε δήλωσή της η Έβελιν Ματζόκο, γενική διευθύντρια του brand της Barbie. “Αυτές οι νέες κούκλες αντιπροσωπεύουν μία γραμμή που αντανακλά καλύτερα τον κόσμο που βλέπουν γύρω τους τα κορίτσια – η ποικιλία σε τύπους σώματος, χρώματα δέρματος και στυλ επιτρέπει στα κορίτσια να βρουν την κούκλα που τους ταιριάζει”.
“Πιστεύουμε ότι έχουμε ευθύνη προς τα κορίτσια και τους γονείς να αντανακλούμε μία ευρύτερη άποψη της ομορφιάς”, προσθέτει.
Οι νέες κούκλες είναι διαθέσιμες για αγορά μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος της Mattel, ενώ αργότερα θα κάνουν την εμφάνισή τους και στα καταστήματα παιχνιδιών.
Πρόκειται βέβαια για ένα τεράστιο ρίσκο που παίρνει η Mattel. Όπως σημειώνει το περιοδικό Time: “Η Barbie είναι κάτι παραπάνω από απλά μία κούκλα. Το brand κάνει πωλήσεις 1 δισ. δολαρίων σε 150 χώρες κάθε χρόνο, και το 92% των κοριτσιών στις ΗΠΑ ηλικίας από 3 ως 12 χρονών είχαν ή έχουν Barbie, εν μέρει χάρη στη χαμηλή τιμή της των 10 δολαρίων. Έχει υπάρξει το παγκόσμιο σύμβολο ενός συγκεκριμένου είδους αμερικανικής ομορφιάς για γενιές ολόκληρες, με αναγνωρισιμότητα που πλησιάζει αυτήν του Μίκυ Μάους [...] Η πρωτοβουλία αυτή μπορεί να γυρίσει μπούμερανγκ – αν δεν είναι ήδη πολύ αργά. Η προσθήκη τριών νέων τύπων σώματος σίγουρα θα ενοχλήσει κάποιον: και μόνο η επιλογή των λέξεων “μικροκαμωμένη”, “ψηλή” και “με καμπύλες”, και η μετάφρασή τους σε δεκάδες γλώσσες χωρίς να θεωρούνται προσβλητικές, πήρε μήνες. [...] Θα υπάρξουν αντιδράσεις, εξοργισμένες μαμάδες θα τηλεφωνούν στη Mattel”.
Όμως τουλάχιστον δεν θα μπορεί κανείς να κατηγορήσει την Barbie ότι προωθεί ένα πρότυπο που είναι αδύνατο να επιτευχθεί στην πραγματικότητα – θα μπορεί όμως να την κατηγορήσει ότι άργησε πολύ να αλλάξει...