Συνέντευξη στη Μαρία Θανοπούλου
Κάποιους ανθρώπους δεν τους τρομάζει η οικονομική κρίση και τολμούν να πάνε κόντρα στο ρεύμα! Έχουν ιδέες, όνειρα και δε φοβούνται να κάνουν το επόμενο βήμα…Ανάμεσα σε αυτούς και η Μαύρα Γομοστιώτη, δασκάλα του ρέικι, η οποία ένωσε τις δυνάμεις της με το chef Δημήτρη Χωματά και δημιούργησαν μία εταιρεία με χειροποίητες μαρμελάδες! Μέσα σε ένα αντίξοο οικονομικό κλίμα, όχι μόνο οι εξαιρετικής ποιότητας μαρμελάδες τους αγαπήθηκαν από το κοινό, αλλά ήδη έχουν ξεκινήσει και συνεργασίες με το εξωτερικό !
Τι σχέση έχει το ρέικι με τις μαρμελάδες;
Η φιλοσοφία του ρέικι λέει ότι τα πάντα είναι φωτεινή ενέργεια και τα προϊόντα μας δέχονται ρέικι σε όλα τα στάδια της παραγωγής τους. Αυτό είναι δύσκολο να το εξηγήσεις σε κάποιον που δεν έχει σχέση ή δε γνωρίζει τι είναι το ρέικι, αλλά για όσους ξέρουν είναι κάτι πολύ σημαντικό.
Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την παρασκευή μαρμελάδων;
Όταν δοκίμασα για πρώτη φορά τις μαρμελάδες που έφτιαχνε ο Δημήτρης ενθουσιάστηκα...Διαπίστωσα ότι ήταν πολύ ιδιαίτερες γεύσεις, εξαιρετικής ποιότητας. Του πρότεινα να συνεργαστούμε και έτσι αποφασίσαμε να αναπτύξουμε ένα πρότζεκτ, το οποίο να είναι μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα από άποψη εμφάνισης και γεύσης, με παιχνιδιάρικες ονομασίες και τεχνικές παρασκευής οι οποίες να είναι παραδοσιακές αλλά προσαρμοσμένες όμως στις γευστικές απαιτήσεις του σήμερα. Ξεκινήσαμε δειλά στην αρχή, η πορεία μας όμως ήταν ανοδική. Υπάρχει αρκετή αποδοχή από τον κόσμο και αυτό είναι κάτι που μας χαροποιεί ιδιαίτερα και μας εμψυχώνει. Βρισκόμαστε σε συνεχή ανάπτυξη και η εταιρεία μας μεγαλώνει με σταθερά βήματα.
Ποιο είναι το μυστικό για την τέλεια μαρμελάδα;
Δεν υπάρχει μυστικό. Αν κάποιος δε θέλει να φτιάξει κάτι συνηθισμένο, θα πρέπει να βάλει τη φαντασία του σε εφαρμογή και να πειραματιστεί.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Θέλουμε να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε και να γινόμαστε ακόμα καλύτεροι. Να βγάζουμε ιδιαίτερα και μοναδικά προϊόντα και κάποια στιγμή η εταιρεία μας να συγκαταλέγεται ανάμεσα στις καλύτερες του είδους της.
Το εξωτερικό υπάρχει στα σχέδιά σας;
Ναι, υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον για τα προϊόντα μας στο εξωτερικό και έχουμε κάνει κάποιες συνεργασίες. Τα βήματα μας όμως θέλουμε να είναι σίγουρα και δε βιαζόμαστε να εξάγουμε.
Πώς σχολιάζετε το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι αναζητούν και επιλέγουν ελληνικά ποιοτικά προϊόντα;
Η οικονομική κρίση σαφώς έχει δυσκολέψει τη ζωή μας και έχει μειώσει τα εισοδήματα μας. Αυτό στάθηκε ως αφορμή ο Έλληνας να γίνει πιο απαιτητικός. Θέλει τα χρήματα που θα δώσει να αντιστοιχούν και στο προϊόν που θα αγοράσει. Δεν καταναλώνει ανεξέλεγκτα γιατί πλέον δεν του περισσεύουν.
Ξεκινήσατε την επιχείρηση σας μέσα στην κρίση. Τι έχετε να πείτε σε όλους εκείνους που αν και έχουν ιδέες φοβούνται να κάνουν το επόμενο βήμα λόγω της οικονομικής κρίσης;
Εμάς περισσότερο μας τρόμαξε η απληστία των επιχειρηματιών που προσπαθούν να ξεζουμίσουν τους ανθρώπους που εργάζονται για αυτούς. Αρνηθήκαμε να υποκύψουμε στα εκβιαστικά διλήμματα των εργοδοτών και αποφασίσαμε να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και να αξιοποιήσουμε τις γνώσεις και τις δυνατότητές μας. Υπήρχαν και υπάρχουν μεγάλες δυσκολίες στο εγχείρημά μας αλλά πιστεύουμε σε αυτό που κάνουμε και το πείσμα μας δε μας επιτρέπει να υποχωρήσουμε. Όσον αφορά στους ανθρώπους που έχουν ιδέες και θέλουν να τολμήσουν, εφόσον ξέρουν ότι μπορούν να κάνουν κάτι πολύ καλά, τότε ναι, να το τολμήσουν! Πολλές φορές μέσα στην κρίση μπορεί να υπάρξουν ευκαιρίες και επίσης η κρίση έμαθε τον Έλληνα να γίνεται πιο δημιουργικός, να αξιοποιεί τα ταλέντα του και να αναγνωρίζει την ποιοτική δουλειά και να την προτιμά.