Το παιδί σας πάει Τρίτη Γυμνασίου κι ενώ οι φίλοι του έχουν αποφασίσει τι θέλουν να σπουδάσουν εκείνο δεν έχει την παραμικρή ιδέα! Αναρωτιέστε πώς μπορείτε να το βοηθήσετε να αποφασίσει;
Στην εφηβεία κυριαρχεί το θέμα της μελλοντικής ζωής, ωστόσο αρκετά παιδιά αποφεύγουν να το συζητούν με τους γονείς τους είτε επειδή δεν είναι απόλυτα σίγουρα για την επιλογή τους είτε επειδή δε θέλουν να εκφράσουν μία φιλοδοξία η οποία μπορεί να μην είναι αληθινή.
Γύρω στα δεκαέξι ο έφηβος αρχίζει να συνειδητοποιεί τις ικανότητές του, τα ενδιαφέροντα και τις προτεραιότητές του. Τα πράγματα ξεκαθαρίζουν από μόνα τους στη Δευτέρα και στην Τρίτη Λυκείου είτε επειδή τα παιδιά ωθούνται υποχρεωτικά προς τα εμπρός είτε επειδή οραματίζονται πιο καθαρά το μέλλον, ξέρουν με ποιον θέλουν να ταυτιστούν στην κοινωνία και τέλος επειδή σταθμίζουν καλύτερα τις δυνατότητές τους.
Ποια είναι η σωστή αντιμετώπιση
Αρχικά θα πρέπει να επισημάνουμε πως δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να θέτετε την ερώτηση στο παιδί σας "τι θέλεις να κάνεις; Δεν ξέρεις;".
Ένας έφηβος θα μπορέσει να αποφασίσει τι επάγγελμα θέλει να ακολουθήσει εάν μπορεί να βασιστεί σε έναν κόσμο ενηλίκων με διάφορα επαγγέλματα, από προσωπικότητες πρόθυμες να μιλήσουν, να συμβουλέψουν και να μοιραστούν τις χαρές και τις δυσκολίες της δουλειάς που κάνουν. Αυτό που χρειάζεται να κάνετε λοιπόν για να βοηθήσετε το παιδί σας είναι να το φέρετε σε επαφή με ενηλίκους, θείους , θείες, φίλους σας ώστε να μπορέσει να εντοπίσει μονοπάτια που του αρέσουν.
Θα πρέπει να του δώσετε τα μέσα να αντιπαραθέσει το όνειρό του με την πραγματικότητα, να βεβαιωθεί για τις ικανότητές του ώστε να κάνει τη σωστή για εκείνο επαγγελματική επιλογή. Για παράδειγμα, εάν η κόρη σας θέλει να ασχοληθεί με τα παιδιά βοηθήστε τη να βρεθεί δίπλα σε μια νηπιαγωγό και να συζητήσει μαζί της.