Μπορεί μια πολυφυλετική κοινωνία να αποτυπωθεί σε ένα πρόσωπο;
Ποιο είναι το πρόσωπο του Λονδίνου;
Ποιο είναι το πρόσωπο του Τόκιο;
Της Νέας Υόρκης;
Του Μιλάνου;
Του Βερολίνου;
Του Παρισιού;
Η διαφημιστική εκστρατεία της Benetton για τη νέα συλλογή κάψουλα έχει τίτλο «Το πρόσωπο της πόλης». Η εταιρία γιορτάζει, επιστρατεύοντας τη στατιστική ανάλυση, την εθνοτική πολυμορφία στις έξι πρωτεύουσες της μόδας. Το πρόσωπο της Αθήνας δεν θα το μάθουμε, αλλά μπορούμε να το φανταστούμε.
Φτιάχνοντας ένα αμάλγαμα από το φυλετικό μείγμα κάθε πόλης –χρησιμοποιώντας ένα αλγόριθμο για τον συνδυασμό πορτρέτων διαφορετικών γυναικών, προκύπτει ένα πρόσωπο που ενσωματώνει, όλα τα διαφορετικά χαρακτηριστικά κάθε φυλής, σχήμα ματιών και μύτη, τύπο μαλλιών και χρώμα όπως επίσης και το σχήμα του προσώπου.
Η Benetton έκανε τη δική της έρευνα για τη συλλογή πουονομάζεται Carnival Collection. Χρησιμοποίησε στατιστική δημογραφική ανάλυση από διαφορετικές πηγές πληροφόρησης και ενσωμάτωσε διεθνή δεδομένα προκειμένου να αποδοθεί με ακρίβεια το ποσοστό εκπροσώπησης διαφορετικών φυλών ανφάς και προφίλ. Οι Ασιάτες είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εθνοτική ομάδα στο Λονδίνο, στο Μιλάνο οι κοινότητες των Φιλιππινέζων και των Αιγυπτίων είναι οι πλέον πολυπληθείς, ενώ στη Νέα Υόρκη ο μισός πληθυσμός είναι είτε μαύροι είτε Λατίνοι.
Φτιάχνοντας ένα αμάλγαμα από το φυλετικό μείγμα κάθε πόλης –χρησιμοποιώντας ένα αλγόριθμο για τον συνδυασμό πορτρέτων διαφορετικών γυναικών –προκύπτει ένα πρόσωπο που ενσωματώνει όλα τα χαρακτηριστικά κάθε φυλής, σχήμα ματιών και μύτη, μαλλιά και χρώμα όπως επίσης και το σχήμα του προσώπου.