Πηγή έμπνευσης τα έπη του Ομήρου, τα ποιήματα του Δάντη και το «Όνειρο θερινής νύχτας» του Σαίξπηρ για τη φετινή συλλογή Alta Moda, των Ντομένικο Ντόλτσε και Στέφανο Γκαμπάνα. Αυτοί που αγοράζουν ακριβά συγκεντρώθηκαν στο Πορτοφίνο, και απόλαυσαν μια συλλογή κομμένη και ραμμένη στα μέτρα τους. Η θέα ήταν μαγευτική και η γιορτή χρυσή.
Η ιταλική Ριβιέρα φημίζεται για τις υπέροχες νύχτες της.
Νωρίτερα, ο Στέφανο Γκαμπάνα, ο Ιταλός σχεδιαστής μόδας, στηρίχθηκε στην κουπαστή της θαλαμηγού του, Regina d'Italia και χαμογέλασε. Οι γείτονες του στην μαρίνα του Πόρτοφίνο απολάμβαναν έναν απογευματινό 'απεριτίβο' στο κατάστρωμα του Ester III-ενός τεράστιου σκάφους με ελικοδρόμιο και μια διάφανη πισίνα στο χαμηλότερο κατάστρωμα, που συγκέντρωνε τα αποσβολωμένα βλέμματα, όλων όσοι έκαναν βόλτες στην αποβάθρα.
Οι γείτονες τον χαιρέτησαν. Και εκείνος τους έγνεψε. «Πελάτισσα» ψιθύρισε ο Γκαμπάνα.
Η αρχή με την Alta Moda έγινε στην Ταορμίνα της Σικελίας, γενέτειρα του Ντόλτσε, επόμενος σταθμός η Βενετία, μετά το Κάπρι και το καλοκαίρι που μας πέρασε, το Πορτοφίνο όπου και οι δύο σχεδιαστές διατηρούν βίλες, μικρά castelli.
Προωθούν τις ωραιότερες τοποθεσίες της πατρίδας τους και κάνουν εξαιρετικό έργο σε συνεργασία με τον ιταλικό οργανισμό τουρισμού, αναφέρει η βρετανική έκδοση του περιοδικού Vogue.
Η προετοιμασία διάρκεσε ένα χρόνο και το πιο φθηνό κομμάτι της συλλογή Alta Moda κοστίζει 40.000 δολάρια. Και δεν είναι μόνο τα γυναικεία ρούχα, υπάρχει και η κολεξιόν alta sartoria για τους άνδρες και η alta gioellia με τα πομπώδη κοσμήματα.
Στη βίλα του Ντόλτσε με τον τεράστιο κήπο που φιλοξενεί και ένα μισοκατεστραμμένο παλάτσο στήθηκαν κιόσκια και περίπτερα, τοποθετήθηκαν βελούδινα ταμπουρέ και τακτοποιήθηκαν βάζα με μπλε και άσπρες ορτανσίες. Το βασικό χρώμα ήταν το χρυσαφί. Ακόμα και ο ενδυματολογικός κώδικας επέβαλλε το χρυσό. Άλλωστε, όσοι ήταν εκεί είχαν το άγγιγμα του Μίδα.
Για την φετινή, τετραήμερη, παρουσίαση το σχεδιαστικό δίδυμο είχε στο μυαλό του εικόνες από την ιταλική εξοχή, από όπου ξεπηδούν ήρωες από την ελληνική μυθολογία. Ο Θησέας, ο μυθολογικός βασιλιάς της Αθήνας και η Ιππολύτη η βασίλισσα των αμαζόνων. Η επίδειξη μόδας, λέει ο Ντόλτσε στο περιοδικό «New Yorker», είναι μια προσπάθεια να φανταστούμε μια συνύπαρξη : «Όμηρος, ο οραματιστής. Δάντης, ο ποιητής του Καθαρτηρίου και του Παραδείσου. Σαίξπηρ, με το τρελό χιούμορ».
Ένας απρόσμενος συνδυασμός με σκηνικό ένα τεράστιο πευκώνα και θέα στον κόλπο του Πορτοφίνο. «Νιώθεις σαν να βρίσκεσαι στην Ελλάδα» λέει ο Γκαμπάνα. Σε αυτό προστίθεται και η αφήγηση μιας από τις πιο γνωστές κοσμικές κυρίες της Βυρηττού που καυχήθηκε για τις διακοπές της σε ξενοδοχείο της Πελοποννήσου. «Ήταν υπέροχα. Είχα μαζί μου μετρητά».
Το χρυσό πάρτι, σχολιάζει το «New Yorker», δινόταν την «ώρα που οι Έλληνες υπουργοί βρίσκονταν στις Βρυξέλλες και διαπραγματεύονταν τους όρους για το μέλλον της χώρας τους». Το κατάστημα Dolce&Gabanna στην Αθήνα έχει κλείσει.
«Δεν προσποιούμαστε ότι οι άνθρωποι εκεί μπορούν να αγοράσουν ένα ζευγάρι παπούτσια (D&G). Αλλά οι πελάτες της Alta Moda είναι απίθανο να θιγούν από την οικονομική κρίση. Οι άνθρωποι αυτοί ζουν σε ένα άλλο κόσμο. Εγώ δεν ζω σε αυτό τον κόσμο». Παρά το γεγονός ότι ο Γκαμπάνα είναι ο τρίτος πλουσιότερος άνθρωπος της Ιταλίας και ο Ντόλτσε ο 30ος σύμφωνα με το Forbes, προσπαθούν να μην προκαλούν και να μην συγκρίνουν τους εαυτούς τους με άλλους οικονομικά ισχυρούς. «Αν αρχίσεις τις συγκρίσεις, δεν σταματάς ποτέ».
Τα ενενήντα τέσσερα μοντέλα , όλες με βυσσινί κραγιόν, δεν είχαν το γνωστό άγχος του catwalk. Η κάθε μία παρουσίαζε μόνο ένα φόρεμα.
Χρυσοντυμένη η Κάιλι Μινόγκ τραγούδησε αρκετές από τις επιτυχίες της. Στο άκουσμα του «Love At First Sight» το πάρτι άναψε στη βίλα του Ντόλτσε.Αργά τη νύχτα η γιορτή έκλεισε με μια πυρκαγιά από πυροτεχνήματα. Οι σπίθες ξεθύμαιναν σχηματίζοντας το όνομα των σχεδιαστών και της κολεξιόν « Dolce & Gabanna Alta Moda» εκτοξεύοντας χρυσόσκονη στο μαύρο του ουρανού.