Αν μάθαμε κάτι από τις φετινές επιδείξεις μόδας (εκτός του ότι "βομβαρδιστήκαμε" από χρώματα παστέλ) είναι πως μάλλον πλησιάζει το τέλος του σόου στην κλασική πασαρέλα.
Στυλίστες, εκδότες, δημοσιογράφοι και αγοραστές επιδίδονται τελευταία σε εξερεύνηση διάφορων τοποθεσιών ανά τον πλανήτη για "καθηλωτικές"- ή τουλάχιστον σ' αυτό στοχεύουν- εμπειρίες μόδας.
Η Chanel μετέφερε τους καλεσμένους της στη Σεούλ, η Louis Vuitton στο Παλμ Σπρινγκς, η Dior στη γαλλική Ριβιέρα και πιο πρόσφατα, η Gucci πήγε λίγους κι εκλεκτούς καλεσμένους της στην West 22nd Street της Νέας Υόρκης. Το αποτέλεσμα; Μια διεξοδική αλλαγή στον τρόπο που οι δημοσιογράφοι αναλύουν τις συλλογές και ο θάνατος του παραδοσιακού τρόπου παρουσίασης της μόδας.
Δεν είναι πλέον άξια προσοχής μόνο το μήκος μιας φούστας, η πρώτη εμφάνιση ή η γραμματοσειρά σε μια πρόσκληση σε μία επίδειξη μόδας.
Διαβάστε ΕΔΩ: Μία διαφορετική επίδειξη μόδας από τη Stella McCartney
Είναι η εμπειρία στο σύνολό της: από τα πρωϊνά και τις θεραπείες spa, το μονόγραμμα στα σεντόνια έως τις μεταλλικές μπάλες για άθλημα πετάνκ που θα μπορούσε να βρει κάποιος στο δωμάτιο του.
Το πιο έξυπνο (και επικερδές) του κλάδου των μεγάλων ονομάτων είναι ότι σε περιόδους με περιορισμένες ειδήσεις μόδας, οι οίκοι εκμεταλλεύονται τον χαμένο χρόνο και τον μετατρέπουν σε μια ευκαιρία καλύτερης γνωριμίας των δημοσιογράφων με το σύνολο της αισθητικής της εταιρείας.
Η επιλογή της τοποθεσίας που θα γίνει το σόου είναι εξίσου σημαντική με την κολεξιόν και έχει κάτι να πει για την εταιρεία. Ο Ραφ Σίμονς προσφέρθηκε να παρουσιάσει στην γαλλική Ριβιέρα τον αγαπημένο του Monsieur Dior, αλλά πλήρως εκσυγχρονισμένο από την φουτουριστική αρχιτεκτονική του Pierre Cardin, παντρεύοντας το παλιό με το νέο.
Ο Νίκολας Γκέσκουιερ έκανε την επίδειξη της Louis Vuitton στο σπίτι του Μπομπ και της Ντορέλα Χόπ στο Παλμ Σπρινγκς.
Η Gucci έκλεισε ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο στο Μανχάταν για να φιλοξενήσει ταυτόχρονα με την επίδειξη και την φωτογράφιση από τον Γκλεν Λότσφορντ, ενώ η Chanel ίσως καθηλώσει κάποιους στην Κορέα, την τρίτη μεγαλύτερη ασιατική αγορά αγαθών πολυτελείας.
Η γεωγραφία του τοπίου και η αρχιτεκτονική, φαίνεται ότι σχεδόν επισκίασαν τις παραπάνω κολεξιόν, αλλά όταν η επιλογή της τοποθεσίας δίνει τόσες πληροφορίες για την ταυτότητα και τις οικονομικές προοπτικές της εταιρείας, αυτά καθαυτά τα ρούχα ίσως να μην έχουν καμία σημασία μπροστά στη νέα διαδικασία των επιδείξεων μόδας. Μένει να αποδειχθεί.
Οι επιδείξεις μόδας στο παρελθόν ήταν προσκολλημένες στα υφάσματα, στις τεχνικές και στα μοντέλα, σήμερα, όμως, όπως όλα δείχνουν, έχουν πάψει να αποτελούν το επίκεντρο των σόου και όλοι είναι, φαινομενικά τουλάχιστον, ξετρελαμένοι μ' αυτό.