Το όλο πρότζεκτ έχει εν μέρει να κάνει με το να αποκτήσουμε την αίσθηση ότι η τέχνη είναι κάτι λιγότερο ιδιωτικό, κάτι το πιο δημοκρατικό
Την πλαστελίνη Play-Doh, την ξέρουμε. Ειδικά, οι γονείς. Η Αμερικανή καλλιτέχνις Έλινορ Μακνέρ δουλεύει Play-Doh για να ερμηνεύσει εκ νέου φωτογραφίες που, πια, θεωρούνται κλασικές.
Η Έλινορ αποτίει έναν τρισδιάστατο φόρο τιμής σε φωτογραφίες που αγαπά. Τις δημιουργεί με αυτήν την πλαστελίνη και, στη συνέχεια, τις φωτογραφίζει. Δουλεύει με αυτό το υλικό εδώ και τέσσερα χρόνια. Πριν από τρία χρόνια, εξέδωσε και ένα βιβλίο, το «Photographs Rendered in Play-Doh».
Τώρα, για τα 70άχρονα του Magnum Photos, ετοίμασε μια καινούργια σειρά έργων. Οι σε περιορισμένη κυκλοφορία εκτυπώσεις -άρχισαν να διατίθενται προς πώληση την 1η Μαΐου- είναι «ερμηνείες» φωτογραφιών-σταθμών από το τεράστιο αρχείο του Magnum. Μεταξύ αυτών, της φωτογραφίας μιας μοναχικής γυναικείας φιγούρας που κοιτάει το Empire State Building (την τράβηκε ο Έλιοτ Έργουϊτ, το 1955) και της φωτογραφίας μιας Ιρανής που βγαίνει από τη θάλασσα (από τον φακό της Νιούσα Ταβακολιάν, το 2011).
Το όλο πρότζεκτ έχει εν μέρει να κάνει με το να αποκτήσουμε την αίσθηση ότι η τέχνη είναι κάτι λιγότερο ιδιωτικό, κάτι το πιο δημοκρατικό.
«Δεν επισκέφθηκα γκαλερί τέχνης πριν γίνω 21 ή 22. Και, κατά συνέπεια, όλος αυτός ο κόσμος δεν ήταν προσβάσιμος για μένα» εξηγεί στην Χάτι Κρίσελ των «Τάιμς της Νέας Υόρκης». «Αν κι έχω δουλέψει σε γκαλερί και μουσεία, μερικές φορές αισθάνομαι ότι δεν μπορώ να έχω γνώμη γιατί δεν έχω πάει σε σχολή τέχνης. Άρα, αυτό είναι ένας τρόπος να φέρεις τη φωτογραφία σε ένα ευρύτερο ακροατήριο και να πεις "Ναι, μπορείς να ενδιαφερθείς και γι' αυτό"».
Το ότι το Play-Doh είναι φτηνό υλικό, και το ότι τα χρώματά του είναι ζωηρά και απλοϊκά, καθώς και το ότι οι δικές της δημιουργίες έχουν ορατές ατέλειες, είναι συστατικό της έλξης που ασκούν, επισημαίνει η Έλινορ, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.