Ξεχωρίζουν τις διαφορετικές συλλαβές και διαχωρίζουν τη φωνή του μπαμπά τους από αυτή της μαμάς τους. Και όλα αυτά 3 μήνες πριν γεννηθούν.
Όπως έδειξε έρευνα Γάλλων επιστημόνων σε μωρά 6 μηνών, ο εγκέφαλός τους επεξεργάζεται το λόγο ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που τον επεξεργάζεται ο εγκέφαλος των ενηλίκων.
Για να ανακαλύψουν τι γίνεται στο μυαλό των μωρών, οι επιστήμονες μελέτησαν εκτεταμένα με μεθόδους εγκεφαλικής απεικόνισης 12 μωρά που γεννήθηκαν πρόωρα.
Παρόλο που έχουν εγκέφαλο σε μεγάλο βαθμό υπό διαμόρφωση, τα πρόωρα μωρά μπορούν να διακρίνουν ανάμεσα στις συλλαβές που ακούνε, όπως κάνουν και οι ενήλικοι. Από αυτό, οι επιστήμονες συμπεραίνουν ότι κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και μέσα στα μήτρα, στα έμβρυα που πρόκειται να γεννηθούν φυσιολογικά.
Το αυτί και το αντίστοιχο κέντρο ακοής του εγκεφάλου σχηματίζονται περίπου στην 23η εβδομάδα της κύησης. Είναι ήδη γνωστό ότι τα μωρά που γεννιούνται κανονικά μετά από περίπου 37 εβδομάδες, έχουν αξιοσημείωτες γλωσσικές ικανότητες, καθώς αναγνωρίζουν τη φωνή της μητέρας τους, μπορούν να ξεχωρίσουν ανάμεσα σε δύο διαφορετικές γλώσσες που είχαν ακούσει προτού γεννηθούν, ενώ δείχνουν να θυμούνται ακόμα και μικρές ιστορίες που τους διάβαζε η έγκυος μητέρα τους, όταν αυτά βρίσκονταν ακόμα στη μήτρα της.
Οι επιστήμονες δεν έχουν καταλήξει σε συμπέρασμα, όσον αφορά τους τρόπους με τους οποίους το αγέννητο έμβρυο αποκτά αυτές τις ικανότητες. Η βασική διαφωνία εστιάζεται στο κατά πόσο πρόκειται για έμφυτες ικανότητες ή για κάτι που το μωρό αρχίζει να μαθαίνει αμέσως μόλις γεννιέται.
Οι επιστήμονες έβαλαν στα μωρά να ακούσουν απαλές φωνές, ενώ αυτά κοιμούνταν μέσα στις θερμοκοιτίδες τους και μετά παρακολούθησαν την εγκεφαλική δραστηριότητα μέσω μιας μη επεμβατικής απεικονιστικής τεχνικής. Όπως διαπιστώθηκε, τα μωρά είχαν ήδη τις κατάλληλες εγκεφαλικές δομές για να μπορούν να διακρίνουν ανάμεσα στις γυναικείες και στις ανδρικές φωνές, καθώς επίσης ανάμεσα σε διαφορετικές συλλαβές (γκα, μπα κλπ). Επιπλέον, χρησιμοποιούσαν για νευρωνική επεξεργασία τις ίδιες περιοχές του εγκεφάλου που χρησιμοποιούν και οι ενήλικοι για να κατανοούν τον λόγο και τη γλώσσα.
Η μελέτη δείχνει ότι ο εγκέφαλος, ήδη από τον έκτο μήνα της ανάπτυξής του μωρού, διαθέτει τις αναγκαίες λειτουργικές δυνατότητες για γλωσσική κατανόηση και δεν είναι ανάγκη να τις αποκτήσει βαθμιαία μετά τη γέννηση. Άρα, σε ένα βαθμό τουλάχιστον, η γλωσσική επεξεργασία αποτελεί μια έμφυτη ικανότητα ή μάλλον μια ικανότητα που αναπτύσσεται στη μήτρα υπό την επίδραση των φωνών των γονέων.