Εξετάζεται το θέμα του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας στις τελευταίες εισαγωγικές
Στο μικροσκόπιο του Συμβουλίου της Επικρατείας μπαίνει, το θέμα του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας στις περσινές πανελλαδικές εξετάσεις.
Ειδικότερα, υπό το καθεστώς της πρότυπης δίκης, το Γ' τμήμα του Ανώτατου Δικαστηρίου θα εξετάσει το θέμα αναφορικά προς τις τελευταίες εισαγωγικές εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ επίσης θα εξετασθούν και άλλα θέματα των εισαγωγικών εξετάσεων, όπως είναι η εισαγωγή στα ΑΕΙ των ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες, η προνομιακή μεταχείριση υπέρ των αθλητών που έχουν διακριθεί, οι μεταγραφές φοιτητών, κ.λπ.
Συγκεκριμένα, δυο υποψήφιοι για την τριτοβάθμια εκπαίδευση (Ιατρική Σχολή) οι οποίοι δεν εισήχθησαν, καθώς κόπηκαν στο μάθημα της έκθεσης, παρ’ ότι είχαν ψηλή βαθμολογία, ζητούν από την Δικαιοσύνη να ακυρωθούν οι πίνακες των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων των Γενικών Λυκείων του έτους 2016, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το νέο σύστημα εισαγωγής του νόμου 4186/2013.
Αναλυτικότερα, με επίκεντρο το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας, υποστηρίζουν να ερευνηθεί από τους δικαστές, εάν:
α) η εξέταση του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας αποτελεί κριτήριο πρόσφορο, προκειμένου το σύστημα εισαγωγής στις ιατρικές σχολές να ανταποκρίνεται στις επιταγές των άρθρων 4, 5 και 16 του Συντάγματος,
β) ο νομοθέτης όφειλε να προβλέψει σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με συντελεστές βαρύτητας για όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα, και πάντως, με τέτοιο καθορισμό συντελεστών βαρύτητας, ώστε να αναδεικνύονται περισσότερο τα μαθήματα προσανατολισμού και να μειώνεται η βαρύτητα του μαθήματος γενικής παιδείας,
γ) συνάδουν με την αρχή της αξιοκρατίας οι ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις κατά το σκέλος εκείνο που παραλείπουν να προβλέψουν διακριτές θέσεις κατά την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες, ενώ αντίθετα προβλέπουν προνομιακή μεταχείριση υπέρ των αθλητών που έχουν διακριθεί.
Ακόμα, σημειώνουν οι δύο υποψήφιοι ότι η εκπαιδευτική νομοθεσία προβλέπει μετεγγραφές των φοιτητών μεταξύ των ΑΕΙ (από τα περιφερειακά προς τα κεντρικά ΑΕΙ) σε ποσοστό 15% και θέτουν το ερώτημα, εάν «είναι σύννομη η μη πλήρωση των θέσεων, που κενώνονται στα περιφερειακά Πανεπιστήμια από τις εν λόγω μετεγγραφές, από τους επιλαχόντες υποψηφίους στις πανελλαδικές εξετάσεις».