Τι να κάνετε αν αγοράσετε ελαττωματικό προϊόν

Όταν αγοράζετε ένα προϊόν θα πρέπει να εξετάζετε προσεκτικά ό,τι αγοράσατε, το ταχύτερο δυνατό. Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι δουλεύει σωστά και είναι σε καλή κατάσταση.

Αν δεν δουλεύει σωστά ή δεν είναι σε καλή κατάσταση, τότε:

• Σταματήστε να χρησιμοποιείτε τα αντικείμενα μόλις ανακαλύψετε ότι είναι ελαττωματικά.
• Μάθετε τα δικαιώματα σας. Πάρτε από ένα δικηγόρο ή κάποιον που να γνωρίζει νομικά
• Πρέπει άμεσα να επιστρέψετε τα εμπορεύματα πίσω στο κατάστημα που ψωνίσατε και να διαμαρτυρηθείτε στη διεύθυνση του καταστήματος. Αν τα εμπορεύματα έχουν παραγγελθεί ταχυδρομικώς, πρέπει να διαμαρτυρηθείτε με επιστολή στον αποστολέα, κρατώντας αντίγραφο για σας, κι να επιστρέψετε αμέσως τα εμπορεύματα. Καλό θα είναι πριν στείλετε πίσω τα πράγματα, να τα φωτογραφήσετε, ιδίως αν έχουν εξωτερικές εμφανείς ζημιές. Αυτή η φωτογραφία μπορεί ενδεχομένως να σας χρειαστεί αργότερα αν παραστεί ανάγκη. Αν είναι σοβαρή η περίπτωση, πριν τα αποστείλετε φωνάξτε δύο φίλους ή γείτονες και δείξτε τα, ώστε σε περίπτωση ανάγκης να έχετε δύο μάρτυρες. Να θυμάστε ότι δεν είσαστε υποχρεωμένοι να δεχθείτε αντικατάσταση με όμοιο είδος, που ενδεχόμενα θα έχει ή θα παρουσιάσει σύντομα το ίδιο ελάττωμα, ούτε κανένα πιστωτικό σημείωμα. Η σωστότερη λύση είναι η επιστροφή των χρημάτων σας, εκτός αν εσείς θέλετε για δικούς σας λόγους, προτιμήσετε μια άλλη λύση. Αν το κατάστημα παρά την επιμονή σας, δεν σας ικανοποιήσει, κάνετε μια επιστολή διαμαρτυρίας κρατώντας ένα αντίγραφο για σας. Επίσης, σε σοβαρότερη περίπτωση μπορείτε να απευθυνθείτε στον τοπικό εμπορικό σύλλογο όπου ανήκει το κατάστημα ή ακόμα και στο εμπορικό επιμελητήριο, αν η περίπτωση είναι πολύ σοβαρή.
Σαν τελευταία ενέργεια, σας απομένει να κάνετε αγωγή στο κατάστημα. Μια αγωγή δεν στοιχίζει πολλά, αλλά είναι συχνά χρονοβόρα.

Τί μπορείτε να κάνετε αν τα προϊόντα είναι ελαττωματικά;

Μπορείτε να απορρίψετε τα πράγματα, επιστρέφοντας τα στο κατάστημα και ζητώντας την επιστροφή των χρημάτων σας. Αν για οποιαδήποτε αιτία δεν μπορείτε να επιστρέψετε αμέσως τα πράγματα στο κατάστημα, τηλεφωνήστε και ειδοποιείστε ότι απορρίπτετε το αγορασθέν εμπόρευμα. Εφόσον όμως έχετε αποδεχθεί τα πράγματα, δηλαδή τα κρατήσατε για ορισμένο χρόνο ή προσπαθήσατε να τα επισκευάσετε μόνοι σας, έχετε χάσει κάθε δικαίωμα απόρριψης.
Μπορείτε όμως να διεκδικήσετε κάθε έξοδο επισκευής που είναι απαραίτητη ή, αν τα πράγματα δεν μπορούν να επιδιορθωθούν, μπορείτε να διεκδικήσετε τη διαφορά της αξίας των αγαθών μεταξύ της κατάστασης που θα έπρεπε να είναι κι αυτής που βρίσκονται τώρα.
Στην πραγματικότητα, πολλοί αγοραστές συμφωνούν με τις προτάσεις του καταστήματος για. Δεν είστε υποχρεωμένοι να αποδεχτείτε μια δωρεάν επισκευή ή ένα πιστωτικό σημείωμα. Τα καταστήματα συνήθως προτιμούν αυτού του είδους τις προσφορές από την πλήρη επιστροφή των χρημάτων σας ή την αποζημίωση. Ίσως προτιμάτε να δεχθείτε μιαν δωρεάν επισκευή ή μια ανταλλαγή, αν σας γίνει τέτοια πρόταση, ιδίως σε περίπτωση που σας είναι δύσκολο να αποδείξετε ότι τα αγαθά ήταν ελαττωματικά όταν τα αγοράσατε ή αν παρουσιάσουν το ελάττωμα τους μετά από βραχύχρονη λειτουργία ή χρήση.

 

Χρύσα Τσιώτση

Δικηγόρος

[email protected]