Μία εντυπωσιακή σπορ 'Dodge' για τους λάτρεις των γρήγορων αυτοκινήτων, τζιπ Cherokee με λίγα χιλιόμετρα και σε άριστη κατάσταση, αλλά και παλιά μοντέλα, όπως το κλασικό 'Ρενό 5' και η Mercedes 123 καθώς και αυτοκίνητα ιδανικά για συλλέκτες.
Αυτά και... πολλά άλλα στις εγκαταστάσεις του Τελωνείου Χανίων στη Σούδα όπου φυλάσσονται κατασχεθέντα και εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα. Ενα μεγάλο μέρος από αυτά θα εκποιηθεί την Τετάρτη 19 Ιουνίου στο πλαίσιο πλειοδοτικού διαγωνισμού του Τελωνείου.
Μια ματιά στην τιμή εκκίνησης πώλησης των αυτοκινήτων δείχνει ότι οι ευκαιρίες είναι πάρα πολλές για όποιον θέλει να αγοράσει είτε παλιό, συλλεκτικό όχημα είτε κάποιο προς χρήση.
"Εχουμε κάποια οχήματα που είναι σε πολύ καλή κατάσταση, πολλά όμως δεν είναι. Κανονικά θα πρέπει να γίνονται δύο φορές τον χρόνο οι πλειστηριασμοί, όμως, δυστυχώς, δεν υπάρχει ευχέρεια από την Υπηρεσία ελλείψει προσωπικού", αναφέρει ο κύριος Νταμπακάκης, υπεύθυνος υπάλληλος του Τελωνείου στα Χανιώτικα Νέα.
"Μετά από ενάμιση χρόνο γίνονται πλειστηριασμοί, που συχνά έχουν μεγάλο ενδιαφέρον.
Τα αυτοκίνητα που έχει στη διάθεσή του το Τελωνείο προέρχονται είτε:
• Από κατασχέσεις για ποινικά αδικήματα, όπως όπλα, ναρκωτικά, λαθρεμπόριο (αν συλληφθεί έμπορος ναρκωτικών μέσα στο όχημά του και θεωρηθεί ότι το χρησιμοποιούσε για την πράξη του αυτό κατάσχεται και οδηγείται στο Τελωνείο).
• Από εγκατάλειψη. Πολλοί ξένοι κάτοικοι Χανίων, στρατιωτικοί κυρίως, όταν φεύγουν για την πατρίδα τους, δεν παίρνουν το αυτοκίνητο μαζί τους λόγω κόστους ή παλαιότητας και το εγκαταλείπουν προς όφελος του ελληνικού Δημοσίου.
Η βόλτα ανάμεσα στα αυτοκίνητα έχει πραγματικά πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Βλέπουμε ένα Grand Cherokke που βγαίνει σε πλειστηριασμό στην τιμή των 5.500 ευρώ έχοντας κάνει μόλις 20.000 χιλιόμετρα, ένα Renault 25 του 1991 που πωλείται μόλις 150 ευρώ, ένα Οpel Tigra του 2004 στην τιμή των 1.350 ευρώ, μία BMW 520 του 1996 στα 1.000 ευρώ (τιμή εκκίνησης), ένα Ford Mondeo του 1999 στην τιμή των 700 ευρώ, μία BMW 320 D Station του 2004 στην τιμή των 2.800 ευρώ και δεκάδες άλλες μικρές ή μεγάλες ευκαιρίες.
Τα οχήματα που δεν μπορούν να πουληθούν είναι κυρίως μεγάλου κυβισμού καθώς υπάρχει θέμα τεκμηρίου, αλλά και πολύ υψηλών τελών κυκλοφορίας και ασφαλίστρων.
Η παραίνεση του κ. Νταμπακάκη προς τους κρατούντες είναι «να επαναφέρουν τη διάταξη ότι όποιος αγοράζει από τον Ο.Δ.Δ.Υ. θα έχει μειωμένο τέλος κυκλοφορίας γιατί τα οχήματα μεγάλου κυβισμού δεν αγοράζονται. Παλιά έπαιρνες ένα αυτοκίνητο 2.000 κυβικά και το ταξινομούσες για 1.400. Τώρα αυτό δεν ισχύει με αποτέλεσμα πολλά οχήματα μεγάλων κυβικών να μένουν στις αποθήκες και να οδηγούνται μετά από κάποια χρόνια για διάλυση".