Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για το θέμα της διαχείρισης του ναυαγίου του κρουαζιερόπλοιου του Sea Diamond θα πραγματοποιηθεί στην πλατεία των Φηρών έξω από τα γραφεία της ΔΟΥ Θήρας στις 12:30 της Παρασκευής 5 Απριλίου 2013.
Την κινητοποίηση οργανώνουν ο δήμος Θήρας, η Ιερά Μητρόπολη Θήρας και η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την ανέλκυση του ναυαγίου.
Εν τω μεταξύ, στο πρωτοδικείο Πειραιά, εκδικάστηκαν την Τρίτη οι δύο αγωγές του δήμου Θήρας και η μία του ελληνικού δημοσίου, για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond, στη θαλάσσια περιοχή Αθηνιός της Σαντορίνης. Το δικαστήριο αναμένεται να εκδώσει την απόφασή του σε περίπου τρεις με τέσσερις μήνες.
Ο δήμος Θήρας, με την πρώτη αγωγή, στρέφεται κατά της πλοιοκτήτριας εταιρείας, των δύο διαχειριστριών του πλοίου και της ασφαλιστικής εταιρείας και ζητεί την ανέλκυση του Sea Diamond.
Παράλληλα, ζητά για το σκοπό αυτό να εγκριθεί υπολογισμένη δαπάνη ύψους 80.000.000 ευρώ που θα απαιτηθεί για το σκοπό αυτό.
Η δεύτερη αγωγή που είναι για ηθική βλάβη. Ο δήμος απαιτεί αποζημίωση λόγω της δυσφήμισης και της ταραχής που προκλήθηκε στην περιοχή λόγω του ναυαγίου, στρέφεται κατά του πλοιάρχου, τριών στελεχών της διαχειρίστριας εταιρείας του πλοίου, κατά της πλοιοκτήτριας, κατά των δύο διαχειριστριών του Sea Diamond και της ασφαλιστικής εταιρείας.
H αγωγή του ελληνικού δημοσίου στρέφεται κατά της πλοιοκτήτριας, των δύο διαχειριστριών, του πλοιάρχου και των ασφαλιστικών εταιρειών. Με αυτή ζητείται αποζημίωση 7 εκατ. ευρώ για ηθική βλάβη που προκλήθηκε λόγω της ρύπανσης και 3 εκατ. ευρώ λόγω του γεγονότος ότι το δημόσιο δυσφημίστηκε όταν η πλοιοκτήτρια εταιρεία ισχυρίστηκε ότι η βύθιση του πλοίου οφείλεται σε λάθος χαρτογράφηση από την υδρογραφική υπηρεσία του πολεμικού ναυτικού.
Στο δικαστήριο κατέθεσε ως μάρτυρας ο υπεύθυνος της "Τεχνικής Προστασίας του Περιβάλλοντος", ωκεανογράφος δρ. Βασίλης Μαμαλούκας, της εταιρείας στην οποία έχει ανατεθεί η λήψη μέτρων αντιμετώπισης επιφανειακής ρύπανσης στο σημείο του ναυαγίου.
Ο κ. Μαμαλούκας υποστήριξε ότι στην περιοχή ελήφθησαν όλα τα απαιτούμενα μέτρα και ότι η κύρια ρύπανση προκλήθηκε όταν το πλοίο βυθίστηκε. Ανέφερε επίσης, ότι το φράγμα είναι με τέτοιο τρόπο φτιαγμένο, προκειμένου να συλλέγει όλες τις ουσίες των πετρελαιοειδών.
Ο Αντώνης Ματθαίου, ναυπηγός Μηχανολόγος, δήλωσε η ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία και το πλήρωμα έκαναν ότι μπορούσαν για να διασώσουν το πλοίο αλλά ήταν εξαρχής καταδικασμένο να βυθιστεί λόγω των μεγάλων ρηγμάτων που είχε υποστεί.
Την Πέμπτη 5 Aπριλίου 2013, στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά, αναμένεται να συνεχιστεί η κατάθεση του πραγματογνώμονα, Αχιλλέα Κακαράτζα, αναφορικά με το ποινικό σκέλος της υπόθεσης. Την ίδια ημέρα αναμένεται να καταθέσουν και οι άλλοι δύο πραγματογνώμονες που έχουν οριστεί από την εισαγγελία Νάξου για την υπόθεση.