Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για το σχέδιο "Αθηνά". Ο Καθηγητής του Τμήματος Εμπορίας και Διαφήμισης του ΑΤΕΙ, Χρήστος Σαρμανιώτης, εξηγεί, με επιστολή του, την κατά την άποψή του λαθεμένη λογική της κατάργησης του συγκεκριμένου τμήματος.
Συγκεκριμένα, υπογραμμίζει ότι το μάρκετινγκ, ως εφαρμοσμένη επιστήμη και τεχνογνωσία, παίζει σημαντικό ρόλο και στην ελληνική αγορά, πέρα από την παγκόσμια και "αποτελεί αγορά-φιλέτο, γι’ αυτό και οι προοδευτικές επιχειρήσεις διαθέτουν σχετικά τμήματα".
Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο του καθηγητή:
Με το Σχέδιο ΑΘΗΝΑ του οποίου η ολοκλήρωση εισέρχεται στην τελική της ευθεία, ως γνωστόν καταργούνται τα υφιστάμενα τμήματα Εμπορίας και Διαφήμισης (Μάρκετινγκ) στα ΤΕΙ της χώρας. Σύμφωνα με το Σχέδιο ΑΘΗΝΑ η επιστήμη και ειδικότητα του Μάρκετινγκ θα αποτελεί κατεύθυνση σε παλιά ή νεοϊδρυόμενα τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων, θα διδάσκεται δε σε επίπεδο τμήματος μόνο στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Για μια ακόμη φορά επισημαίνεται ότι αποτελεί μέγα λάθος και αστοχία της Πολιτείας η κατάργηση των τμημάτων Εμπορίας και Διαφήμισης, και ειδικότερα των δύο ιστορικών τμημάτων, του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και του ΤΕΙ Αθήνας, διότι:
-Το Μάρκετινγκ είναι διακριτό γνωστικό πεδίο και αναγνωρισμένη επιστήμη σύμφωνα με τις αρχές της Επιστημολογίας και αποτελεί παράδοξη ιδεοληψία η όψιμη αντίθετη άποψη κάποιων στην Ελλάδα. Σε αντιδιαστολή με αυτή την άποψη το Μάρκετινγκ διδάσκεται σε επίπεδο τμήματος στα περισσότερα πανεπιστήμια των ανεπτυγμένων χωρών. Πιο συγκεκριμένα , είτε υφίστανται τμήματα Μάρκετινγκ στα πανεπιστήμια είτε παρέχονται βασικοί τίτλοι σπουδών στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Η λογική της ύπαρξης του Μάρκετινγκ ως κατεύθυνση σ’ ένα τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, που προτείνεται από το Σχέδιο ΑΘΗΝΑ, υποβαθμίζει τη συγκεκριμένη επιστήμη στην Ελλάδα. Η ανάγκη για διδασκαλία του Μάρκετινγκ στην Ελλάδα δεν μπορεί να καλύπτεται μόνο από το τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου. Τα δύο ιστορικά τμήματα Μάρκετινγκ των ΤΕΙ Αθήνας και Θεσσαλονίκης (και ενδεχομένως και άλλα) έχουν τη δυνατότητα, με το υψηλού επιστημονικού επιπέδου προσωπικό τους, να διδάσκουν αποτελεσματικά τη συγκεκριμένη επιστήμη.
-Το Μάρκετινγκ είναι συνάμα και μια εφαρμοσμένη επιστήμη, μια τεχνογνωσία, η οποία είναι απολύτως αναγκαία για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης και κατ’ επέκταση για την ανάπτυξη μιας οικονομίας. Το Μάρκετινγκ είναι μια από τις βασικές και απαραίτητες λειτουργίες μιας επιχείρησης, γι’ αυτό οι προοδευτικές επιχειρήσεις διαθέτουν σχετικά τμήματα. Η ανάπτυξη των εξαγωγών μας, για τις οποίες πολλά έχουν γραφτεί και ειπωθεί τελευταία, θα προέλθει κυρίως μέσα από την εφαρμογή του Μάρκετινγκ στις επιχειρήσεις. Το Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης ( αλλά και τα άλλα αντίστοιχα τμήματα των άλλων ΤΕΙ), με τον εφαρμοσμένο χαρακτήρα των σπουδών του, παρέχει υψηλού επιπέδου τεχνολογική εκπαίδευση στο Μάρκετινγκ.
-Θα πρέπει η πολιτεία να ακυρώσει την –ενδεχομένως άδικη- υποψία που πλανάται στους κύκλους του εκπαιδευτικού προσωπικού των ΤΕΙ ότι οι νέοι που ενδιαφέρονται για το Μάρκετινγκ αποτελούν μια αγορά-φιλέτο και γι’ αυτό το λόγο το Μάρκετινγκ υποβαθμίζεται εκπαιδευτικά στα ΤΕΙ και εκχωρείται στα κολλέγια. Η πιθανή αλλά ίσως μη σκόπιμη συστοίχιση με λογικές συμφερόντων θα πρέπει να καταρριφθεί καθαρά και με ειλικρίνεια από την πολιτεία διατηρώντας το Μάρκετινγκ σε επίπεδο τμήματος στα ΤΕΙ.
-Το ιστορικό Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης (Μάρκετινγκ) του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης θεραπεύει εξαιρετικά την επιστήμη του Μάρκετινγκ με πολλές επιστημονικές δραστηριότητες και εκπαιδεύει άριστα τους φοιτητές του στην τεχνογνωσία του Μάρκετινγκ. Από κοινού με το αντίστοιχο τμήμα του ΤΕΙ Αθήνας εισήγαγε πρώτο την εκπαίδευση στο Μάρκετινγκ στην Ελλάδα και έχει εκπαιδεύσει μεγάλο αριθμό φοιτητών που εξελίχθηκαν σε ικανά διοικητικά στελέχη.
Αποτελεί , για τους παραπάνω λόγους, ανάγκη ιστορική, επιστημονική και εθνική (από την πλευρά της αναπτυξιακής της προοπτικής) να διατηρηθεί το τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης αυτοδύναμο μετονομαζόμενο σε Τμήμα Μάρκετινγκ. Κάτω από αυτό το πρίσμα απαιτείται να εξεταστεί και η περίπτωση του αντίστοιχου τμήματος του ΤΕΙ Αθήνας και ίσως και των αντίστοιχων τμημάτων των άλλων ΤΕΙ.