Τεχνικά προβλήματα και ελλείψεις υλικών καθιστούν αδύνατη τη λειτουργία του λιθοτρίπτη του παραρτήματος "Παναγία" του νοσοκομείου "Άγιος Παύλος".
Oι ελλείψεις προσωπικού και χρηματοδότησης υπονομεύουν τη λειτουργία του "Παναγία", σύμφωνα με καταγγελίες των εργαζομένων.
Όπως ανέφερε στη διάρκεια συνέντευξης τύπου ο διευθυντής της ουρολογικής κλινικής του "Παναγία" Γιάννης Ιωσηφίδης, ο λιθοτρίπτης, ο οποίος είναι μοναδικός στη Βόρεια Ελλάδα και που μπορεί να εξυπηρετεί ασθενείς χωρίς λίστα αναμονής, δεν επισκευάζεται εδώ και δύο χρόνια, τη στιγμή που η προμήθεια ενός μόνο ηλεκτροδίου αξίας 500 ευρώ θα μπορούσε να αποφέρει στο νοσοκομείο έσοδα 12.500 ευρώ.
Αυτό έχει ως συνέπεια να πηγαίνουν οι ασθενείς για λιθοτριψία σε ιδιωτικά κέντρα και να επιβαρύνονται με 200 ευρώ πλέον της κάλυψης των 480 ευρώ που προσφέρουν τα ασφαλιστικά ταμεία. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο κ Ιωσηφίδης δεν υπάρχει ισορροπία στην κατανομή προσωπικού ανάμεσα στο "Παναγία" και το "Άγιος Παύλος" καθώς το πρώτο διαθέτει 220 κλίνες και 110 νοσηλευτές ενώ το δεύτερο με 80 κλίνες λιγότερες -150 τον αριθμό- λειτουργεί με 290 νοσηλευτές.
Μεγάλα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης κινδυνεύουν να κλείσουν διότι χρηματοδοτούνται πολύ λιγότερο από τα νοσοκομεία των Αθηνών και της περιφέρειας, επισήμανε ο πρόεδρος της Ένωσης Νοσοκομειακών Ιατρών Θεσσαλονίκης, Χρήστος Παπαστεργίου, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι η χρηματοδότηση κλίνης ανά ημέρα στο Ιπποκράτειο είναι 82 ευρώ, στο ΑΧΕΠΑ 100, στο Παπανικολάου 106, ενώ στο Γεννηματάς των Αθηνών είναι 316, στο Αττικόν 269, στο Πανεπιστημιακό Λάρισας 245 και στο νοσοκομείο του Ρίου 256 ευρώ.
Η πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του "Παναγία", Ελένη Μπακιρλή από την πλευρά της επισήμανε ότι τα προβλήματα του παραρτήματος "Παναγία" συνεχίζονται, παρά την ψήφιση της τροπολογίας που επιτρέπει τη λειτουργία του με την αναμενόμενη υπογραφή της σύμβασης με τη Euromedica. Πρόσθεσε δε ότι οι 65 εργαζόμενοι Euromedica στο "Παναγία" εξακολουθούν να είναι απλήρωτοι εδώ και 6 μήνες ενώ τα προβλήματα του παραρτήματος συνεχίζουν να υπάρχουν και πρέπει να αντιμετωπιστούν έγκαιρα έτσι ώστε να διασφαλιστεί η κατασκευή της νέας πτέρυγας δυναμικότητας 200 κλινών στο "Άγιος Παύλος".