Εκτός χρονοδιαγράμματος κατασκευής βρίσκεται η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης, οσο τα προβλήματά παραμένουν ανοιχτά, όπως ανέφερε τη Δευτέρα (18/2) το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για τον προγραμματισμό των δημοσίων έργων για το 2013.
Όπως αναφέρει το “Βήμα”, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος δήλωσε: “Αν δεν ξεπεράσουμε... το θέμα της ρευστότητος της κοινοπραξίας, το θέμα που προέκυψε στον σταθμό Βενιζέλος, στον σταθμό της Βούλγαρη όπου στις 5 Μαρτίου είναι το δικαστήριο για τον καθορισμό τιμής για την απαλλοτρίωση, πώς θα είμαστε σοβαροί; Απλώς θα λέμε ευχολόγια. Εμείς προσπαθούμε να είμαστε χρονικά εντάξει ή η παράταση να είναι μικρή”.
Όπως ανέφερε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων “ορίζοντα ολοκλήρωσης δεν μπορούμε να δώσουμε, αν δεν τελειώσουν τα θέματα τα οποία ήδη έχουν ανακύψει”, διότι “η Θεσσαλονίκη, τα τελευταία χρόνια, κάθε έξι μήνες άκουγε καινούργια ημερομηνία παράδοσης του έργου”. “Θέλουμε όταν θα λύσουμε τα θέματα τα οποία σας προανέφερα, να σας δώσουμε ένα χρονοδιάγραμμα και να είναι αυτό”, τόνισε χαρακτηριστικά ο κύριος Σιμόπουλος.
“Πιστεύω ότι σε λίγους μήνες θα είμαστε έτοιμοι να επιταχύνουμε τις εργασίες. Επίσης επειδή είναι και επίκαιρο το θέμα του σταθμού στη Βενιζέλου με την εύρεση σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων, αυτό το οποίο θέλω να τονίσω είναι ότι η ευαισθησία και του υπουργείου και της Αττικό Μετρό είναι δεδομένη”, ανέφερε ο κύριος Σιμόπουλος.
“Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο έθεσε ως όρο να αποσπασθεί όπως είναι αυτούσιο και αμέσως να μεταφερθεί σε χώρο όπου θα εκτεθεί, να μη μείνει σε κάποια κιβώτια όπως γίνεται συνήθως. Δεν έχουμε λοιπόν τρόπο να το αφήσουμε εκεί έτσι όπως είναι. Τώρα, αν μας πουν να το βγάλουμε και να μείνει ένα πολύ μικρό τμήμα, έτσι χάνει εντελώς την αξία του ως συνολικό εύρημα. Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι, έχουμε μια απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, την οποία προχωρούμε να υλοποιήσουμε” πρόσθεσε ο γενικός γραμματέας.
Σε ερώτηση εάν το υπουργείο Υποδομών γνώριζε τις αρχαιολογικές δυσκολίες του εγχειρήματος, επιλέγοντας τη συγκεκριμένη χάραξη, ο κ. Σιμόπουλος σημείωσε ότι “αυτή η συζήτηση δεν έχει νόημα”. “Θα μπορούσε να ήταν η διαδρομή σ' ένα άλλο σημείο και να έχουμε επίσης ευρήματα σημαντικά αλλά δεν προσφέρει στη συζήτηση που κάνουμε τώρα. Και το θέμα μας είναι πώς θα επιταχύνουμε τις εργασίες” συμπλήρωσε.
Παρεμβαίνοντας, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, κ. Νίκος Σταθόπουλος σχολίασε ότι “το υπουργείο ήξερε ότι υπάρχουν αρχαία κάτω από την Εγνατία”. “Σε όλα τα Μετρό του κόσμου ψάχνεις να περάσεις υπογείως τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές και είναι μάλλον σύνηθες φαινόμενο, είτε είναι στην Ελλάδα είτε είναι στη Σουηδία, να συναντήσεις αρχαίο. Διότι αν πας να περάσεις σε περιοχές που δεν πυκνοκατοικήθηκαν είτε τώρα είτε ποτέ, δεν εξυπηρετείς. Άρα ήταν αναμενόμενο, θα βρεθεί μια λύση, είναι συνήθως συστηματικό σ' αυτού του είδους τα έργα” κατέληξε ο κύριος Σταθόπουλος.