Τη δημιουργία τριών γραμμών τραμ, μαζί με ενίσχυση των δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών, πλάι στο μετρό Θεσσαλονίκης προτείνει ο διευθυντής του Ινστιτούτου Μεταφορών (ΙΜΕΤ), κ. Γιώργος Γιαννόπουλος για την αποσυμφόρηση του κέντρου της πόλης.
"Ειδικά για το μετρό, θεωρώ ότι δεν θα επιλύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα αφού θα εξυπηρετήσει περίπου το 10% των μετακινήσεων λόγω του μικρού, 9 χιλιομέτρων, μήκους του" διευκρίνισε ο κ. Γιαννόπουλος.
"Το πρόβλημα είναι πολιτικό γιατί απαιτείται πολιτική απόφαση για την εφαρμογή ενός σταθερού και μακροχρόνιου προγράμματος. Επιπλέον, αφορά άμεσα και τη δημόσια διοίκηση γιατί στην ουσία, αυτή εφαρμόζει τα έργα και όπως έχει αποδειχθεί, λειτουργεί με αργούς ρυθμούς" ανέφερε στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα αργοπορίας στην ολοκλήρωση έργων, βραχυπρόθεσμου σχεδιασμού και μακροχρόνιας αναβολής της εφαρμογής προτάσεων κυκλοφοριακών μελετών, αποτελούν, πέρα από το μετρό Θεσσαλονίκης, η Υποθαλάσσια Αρτηρία και ο πολυχώρος στάθμευσης, αλλά και πολλά άλλα έργα που είχε προτείνει η Γενική Κυκλοφοριακή Μελέτη της Θεσσαλονίκης.
"Την επίλυση του προβλήματος δυσχεραίνει και η ανυπαρξία ενός κατάλληλου οργανωτικού πλαισίου όπως ενός στρατηγικού φορέα εποπτείας όλων των δημόσιων συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης" κατέληξε ο αντιπρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) και ομότιμος καθηγητής συγκοινωνιακής τεχνικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου.