Ο μετροπόντικας διένυσε τα τελευταία μέτρα και ολοκλήρωσε επισήμως σήμερα τη διάνοιξη και της δεύτερης σήραγγας της βασικής γραμμής
Ολοκληρώθηκαν και οι 2 σήραγγες της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ο μετροπόντικας διένυσε τα τελευταία μέτρα και χάρισε εντυπωσιακές εικόνες καθώς ολοκλήρωσε επισήμως σήμερα τη διάνοιξη και της δεύτερης σήραγγας της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, αφού έφτασε στον Σταθμό της Ανάληψης.
Η τελετή πραγματοποιήθηκε παρουσία του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος τόνισε ότι η διάνοιξη των δίδυμων σηράγγων της βασικής γραμμής ολοκληρώθηκε μέσα σε ένα χρόνο, μετά από καθυστέρηση άνω των έξι ετών.
«Το 2019 πρόκειται να τεθούν σε δοκιμαστική λειτουργία τόσο η κεντρική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, όσο και η επέκταση προς Καλαμαριά, ενώ η "Αττικό Μετρό ΑΕ" έχει πάρει εντολή προκειμένου να ωριμάσει και το έργο της επέκτασης κυρίως προς τις δυτικές συνοικίες αλλά και τη σύνδεση προς το αεροδρόμιο» ανακοίνωσε ο υπουργός.
Ετοιμοι οκτώ στους 13 σταθμούς, ολοκληρώνονται άλλοι τρεις. Ποια είναι τα επόμενα βήματα
Στο μεταξύ, στην πολύ μεγάλη πρόοδο που επετεύχθη το 2016 στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε από την πλευρά του ο πρόεδρος της "Αττικό Μετρό ΑΕ", Γιάννης Μυλόπουλος, επισημαίνοντας ότι έναν χρόνο μετά την επανεκκίνηση των εργασιών διάνοιξης του υπολοίπου των σηράγγων (στις 28/3/2016, από τον σταθμό της Νέας Ελβετίας), όλα έχουν αλλάξει. Συγκεκριμένα, το 75% των έργων πολιτικού μηχανικού έχει ήδη ολοκληρωθεί, επενδύθηκε -σε μόλις έναν χρόνο- το 50% των κονδυλίων, που είχαν απορροφηθεί την προηγούμενη δεκαετία, ενώ οι οκτώ από τους 13 σταθμούς είναι έτοιμοι στο κατασκευαστικό τους κομμάτι (έργα πολιτικού μηχανικού) και άλλοι τρεις ολοκληρώνονται. "Μένουν οι σταθμοί της Αγίας Σοφίας και της Βενιζέλου, όπου θα αναδειχθούν κατά χώρα τα αρχαιολογικά ευρήματα" σημείωσε.
Κατά τον κ. Μυλόπουλο, τα επόμενα βήματα στο έργο είναι τα αρχιτεκτονικά τελειώματα στους κατασκευασμένους σταθμούς, η εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων και η προμήθεια και εγκατάσταση 18 συρμών, από το καλοκαίρι έως και το τέλος του 2018. "Οι δοκιμαστικές διαδρομές θα ξεκινήσουν από το 2019 και αναμένεται να κρατήσουν περίπου οκτώ μήνες" γνωστοποίησε ο πρόεδρος της "Αττικό Μετρό ΑΕ".
Απ.Τζιτζικώστας: Να τηρηθούν αυστηρά τα χρονοδιαγράμματα, ώστε να μην έχουμε τις καθυστερήσεις του παρελθόντος
Την επιθυμία να τηρηθούν αυστηρά τα χρονοδιαγράμματα του έργου, για την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωσή του, εξέφρασε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, σημειώνοντας ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί σημαντικό αναπτυξιακό έργο για την πόλη και τη Βόρεια Ελλάδα. "Θέλουμε όλοι [...] να μην έχουμε άλλες καθυστερήσεις στο έργο, όπως αυτές που βιώσαμε στο παρελθόν και κόστισαν όχι μόνο στην τοπική μας οικονομία, αλλά και στους πολίτες και τους επισκέπτες της. Θέλουμε επίσης να προχωρήσουν ταχύτατα οι επεκτάσεις όχι μόνο προς Καλαμαριά και αεροδρόμιο, αλλά και προς τη δυτική Θεσσαλονίκη. Ως περιφέρεια ήμασταν και θα συνεχίσουμε να είμαστε εδώ, προκειμένου να πιέζουμε προς κάθε κατεύθυνση, ώστε το έργο αυτό να αποδοθεί σύντομα στους πολίτες" υπογράμμισε ο κ.Τζιτζικώστας.
Γ.Μπουτάρης: Σε 20 χρόνια το Μετρό να καλύπτει όλη τη Θεσσαλονίκη
Ως "συγκινητική ημέρα" χαρακτήρισε τη σημερινή, λόγω της ολοκλήρωσης της διάνοιξης των σηράγγων, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος τόνισε ότι με τη νέα διοίκηση της "Αττικό Μετρό ΑΕ", οι εργασίες προχωρούν από πέρυσι με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Ο ίδιος σημείωσε ότι οι αρχαιότητες που βρέθηκαν στα εργοτάξια του Μετρό αποτελούν τεράστιο περιουσιακό στοιχείο για την πόλη, αφού "ο πολιτισμός δεν μετριέται με κυβικά μπετόν". Εξέφρασε δε, την ελπίδα, στα επόμενα 20 χρόνια, "να έχουμε τέτοια επέκταση του Μετρό, που η Θεσσαλονίκη θα καλυφθεί πλήρως".