Μειωμένη κατά 60% είναι η επιβατική κίνηση κατά τις απογευματινές ώρες στο αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας.
Ο πρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ, Σίμος Γιοβανάκης δηλώνει στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι η μορφολογία της πόλης είναι τέτοια που διατηρεί τη μείωση της επιβατικής κίνησης σε αυτά τα ποσοστά.
"Σε άλλες πόλεις το ποσοστό αγγίζει το 80% με 90%. Παρ' όλα αυτά, οι μέτοχοι δεν προσανατολίζονται σε μειώσεις των δρομολογίων", τονίζει ο κ. Γιοβανάκης.
"Υπάρχουν λεωφορεία που κατεβαίνουν σχεδόν άδεια τις απογευματινές ώρες. Η χρήση των αστικών λεωφορείων γίνεται, πλέον, κατά κύριο λόγο μόνο τις πρωινές ώρες κι αυτό δεν είναι μόνο τοπικό φαινόμενο, αλλά πανελλαδικό", σημειώνει.
"Το θετικό είναι ότι η πόλη έχει την ιδιομορφία να είναι χτισμένη αμφιθεατρικά και γι’ αυτό κινείται με τα λεωφορεία το υπόλοιπο 40% του κοινού. Σε πόλεις, όπως η Κατερίνη ή η Λάρισα η πτώση αγγίζει ακόμα και το 80%. Ορισμένα από τα αστικά ΚΤΕΛ έχουν μειώσει ακόμα και τα δρομολόγιά τους. Στην Καβάλα ελάχιστα δρομολόγια έχουν κοπεί. Όλα αυτά είναι απόρροια της οικονομικής κρίσης και της ανέχειας του κόσμου", συμπληρώνει ο πρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ.
Ερωτηθείς αν έγιναν απολύσεις σε προσωπικό, ο κ. Γιοβανάκης σημείωσε πως μέχρι σήμερα δεν έγινε καμία απόλυση εργαζόμενου. Επισημαίνει ωστόσο ότι "τα προηγούμενα χρόνια το αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας έδινε δουλειά με σύμβαση ορισμένου χρόνου σε έξι τουλάχιστον επιπλέον οδηγούς, ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες για όσο διαρκεί το σχολικό έτος για τη μεταφορά των μαθητών. Αυτοί οι οδηγοί φέτος δεν προσλήφθηκαν, μιας και υπάρχει το γνωστό πρόβλημα με τη δωρεάν μεταφορά των μαθητών.
Αυτοί οι άνθρωποι έκαναν 180 μεροκάματα, όσο διαρκούσε δηλαδή μια σχολική χρονιά, είχαν την ιατρική τους περίθαλψη, έβγαιναν στο ταμείο ανεργίας. Με τα σημερινά δεδομένα δυστυχώς τα έχουν χάσει όλα αυτά. Επίσης, οι μαθητές άρχισαν να προτιμούν τη μετάβασή τους στα σχολεία τους με τα πόδια. Γυρίσαμε σε εποχές πριν τριάντα χρόνια και είναι λυπηρό αυτό", πρόσθεσε ο πρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ Καβάλας.